بسته پیشنهادی رفع موانع تولید به زودی اجرایی می شود

ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801575

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی ارکان بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از ۲ هفته تا حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ قابل اجرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین گفت: یکی از اقدامات وزارت صمت رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی در بخش های مختلف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمامی ارکان بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دو هفته تا حداکثر 3 ماه پس از ابلاغ قابل اجرا است، افزود: پیش بینی می شود این بسته مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گیرد. به عنوان بسته ای برای حمایت از صادرات و در رونق فضای تولید کشور موثر باشد.

وی بیان کرد: در اولین اقدام شهریورماه امسال با محوریت رئیس جمهور، 26 قلم کالا در حوزه صادرات شناسایی شد که با تصویب و ابلاغ ستاد اقتصادی دولت، تاثیر خوبی بر صادرات داشت و مورد استقبال و استقبال صادرکنندگان قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بسته دوم برای رفع موانع اقتصادی در پنج بند تهیه شده است، افزود: حدود 11 ماده مربوط به امور مالی، 4 ماده مربوط به مالیات و 6 ماده مربوط به موضوع کلی فعالیت است. کار؛ همچنین در حوزه تامین اجتماعی و زیرساخت های تولیدی موانع و راهکارهایی برای رفع آنها وجود دارد.

فاطمی امین افزود: برخی از این پیشنهادها مانند پرداخت مالیات به محض ابلاغ قابل اجرا است چرا که سازوکارهایی وجود دارد و تنها باید ابهاماتی که مانعی برای تولیدکنندگان ایجاد می کند رفع شود و برخی پیشنهادات دیگر مانند افزایش اختیارات بانک ها در استان ها «و شهرستان ها نیازمند دستورالعمل های اجرایی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات شناسایی شده حاصل بررسی موانع تولید در چند سال گذشته بوده و به نوعی کف تولید محسوب می شود، گفت: تمامی جایگاه های بسته پیشنهادی از دو هفته تا سه هفته است. ماه ها. پس از ابلاغ قابل اجرا است و انتظار می رود اثرات بسیار خوبی در رونق تولید و رضایت تولیدکننده داشته باشد مانند بسته حمایت از صادرات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید