ستاد رفع موانع تولید حیاط خلوت عده ای شد/ 90 درصد از امکانات تولیدی گلستان در دست 10 نفر است.

ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795320

دور بخش گلستان دایره ای کشیده شده و با آمارهای نادرست حول این دایره اعلام می شود که در رتبه اول هستیم و هیچ اتفاقی برای توسعه استان نمی افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، مشکلات پیچیده استان گلستان در میزگرد تخصصی با عنوان فاکتور نامه بررسی شد تا دلایل تاخیر چندین ساله در این حوزه بررسی شود. از سوی مسئولان استانی رد و بدل شده است که مطالعه و دانستن آن برای مخاطبان این پایگاه خبری خالی از لطف نیست.

*** منتظری: عدم احساس مسئولیت در قبال مشکلات جدی مسئولان ناکارآمد در گلستان

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی در امور صنعتی استان گلستان گفت: زمانی می گفتند گلستان یک استان کشاورزی است و صنعت در آن مطلقا ممنوع بود که این نگاه افراطی بود. .

گلمرضا منتظری با تاکید بر اینکه هنوز نگاه افراطی وجود دارد، افزود: باید باور کنیم که مزیت نسبی گلستان کشاورزی است اما به صنایعی نیاز داریم که کشاورزی ما را تهدید نکند و نیازهای ما را تامین کند و این شدنی است.

وی درباره دلایل عقب ماندگی صنعتی استان گفت: اگر واقعا مصداق هایی وجود دارد به همین دلیل شفافیت را رها کرده اند. از دست دادن

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم مسئولیت پذیری و پیگیری مصوبات پروژه ها یکی از مشکلات جدی مسئولان ناکارآمد است، گفت: حمایت های تعاونی اعتبار ملل در گرگان شکسته شد. کمربند بعد از هفت ماه بانک آمد و گفت زمین به چالش کشیده شده است.

منتظری ادامه داد: با همکاری شیر پگا دامداری توافق شد و زمین آنها انتخاب شد اما پنج ماه بعد به سراغ حمیدی فرماندار وقت رفتیم و او گفت یکسری مسائل باید حل شود.

وی با تاکید بر اینکه ضعف در مدیریت است، گفت: عنصر حاکمیت نقش تعیین کننده ای دارد. من با یک نگاه به نتایج مدیریت در حوزه صنعت ارزیابی مثبتی نمی دهم.

بهرامی: آمارهای غلط ما را از رقابت با استان های همجوار خارج می کند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز مشکلات صنعت استان را برشمرد و گفت: استان یک دهه است فضاسازی کرده است و ما با آمارهای نادرست در استان خود دایره ای کشیده ایم و همه می گوییم که داریم. استان اول هستند و هیچ اتفاقی نمی افتد.»

رمضان بهرامی با تاکید بر اینکه آمارهای غلط ما را از رقابت با استان های همجوار خارج می کند، گفت: باید فضا را برای سرمایه گذاران آماده کنیم، فضای حاکم بر استان آمادگی جذب سرمایه گذار را ندارد، زیرا سرمایه گذار مولفه های زیادی را می بیند.

وی ادامه داد: در ارتباط با فضای کسب و کار شاهد هستیم که یک کارشناس در حال تعطیلی واحد تولیدی است. چه کسی پشت این مسائل است؟ در واقع اگر در سال گذشته حمایت قوه قضائیه در حمایت از دادرسی نبود، واحدهای فعلی تعطیل می شد و مشکلات بعدی می توانست استان باشد.«ما را به عقب برگردانید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با انتقاد از رویه مدیریتی این کارخانه برای تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: ستاد تسهیل شده، اتاق لابی خصوصی برای گروهی از افراد است؛ این ستاد تسهیل شده است. بیش از 450 مصوبه وجود دارد اگر واقعا این اسناد حق الناس است چرا در ستاد تسهیل مردم را سرگرم می کنند و نه می گویند؟

بهرامی گفت: 90 درصد امکانات استان ما در اختیار 10 نفر است که خودشان مدعی هستند 90 درصد بی خانمانی که در عرصه تولید هستند نیز باید از رقابت خارج شوند.

طلویان: محیط برای سرمایه گذاری آماده نیست

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان خطاب به نماینده مردم گرگان و آکالا در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوال از آقای منتظری دارم. صرف زیرساخت های بخش صنعتی می شود از این منابع آبی که در استان است، چند درصد آن صرف صنعت استان می شود. این همه عذاب صنعت است.

حسین طلویان افزود: وقتی مدیریت صنعت را محکوم می کنید اینها را هم بررسی کنید. از سرمایه گذارانی که دعوت کرده اید به استانی که کار شما متوقف شده است بپرسید. اگر گرهی در صنعت وجود داشت از ما شکایت کنید. محیط برای سرمایه گذاری آماده نیست.«من به این مشکل اذعان دارم.

پردازش: بانک ها نباید برخی از تسهیلات وام گیرندگان را مسدود کنند

قاضی بخشدار گلستان نیز گفت: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان دو جلسه با بانک ها برگزار شد. 20 مورد از مشکلات بانکی را برشمردیم که نیاز به اصلاح ندارند، باید رویکرد و اعمال قوانین و دستورالعمل‌ها تغییر کند.»

آسیابی افزود: مثلاً اگر قراردادی به وام گیرنده ندهد که مشکل شرعی ندارد یا مثلاً مشکل انسداد بخشی از تسهیلات را بدهند، بانک ده میلیارد تسهیلات می دهد و دو میلیارد را جزء آن نگه می دارد. ودیعه که یکی از مفاد بانک مرکزی است «ممنوع است ولی قابل اجرا نیست

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید