جزئیات بسته 27 موردی برای رفع موانع تولید


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819472

معاون وزیر صمت جزییات بسته پیشنهادی 27 نفره وزارت صمت برای رفع مهم ترین موانع تولید که به تصویب ستاد اقتصادی دولت رسیده است را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی نیازی در گفت و گوی تلویزیونی گفت: موضوع رفع موانع تولید بر اساس شعار سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین و کلیدی ترین موضوعات در دولت مطرح شد و از بدو تأسیس تاکنون موانعی در حوزه های مختلف شناسایی شده است. در حوزه صادرات، خوشبختانه در ابتدا در قانون مصوب ستاد اقتصادی دولت، برخی موانع صادراتی اعلام شد.

نیازی با بیان اینکه در حوزه تولید به آمادگی به موقع نیاز بود، اضافه کرد: با هماهنگی و همکاری بخش خصوصی، انجمن ها و تشکل ها، مطالعات و مطالعاتی انجام شد، موضوعات مهمی که به نوعی چالش جدی در حوزه تولید بود. چندین منطقه

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار صمت گفت: در حوزه بانکی مهمترین مشکلات و چالش های این حوزه عدم شفافیت در پرداخت تسهیلات و محاسبه نرخ سود و در برخی موارد ضمانت هایی بود که در و محدودیت اعتبارات بانکی به بخش تولیدی که خوشبختانه تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ شده است.

نیازی ادامه داد: برخی از آنها نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار داشتند که به تصویب ستاد دولت و تایید رئیس جمهور رسید. در قالب 27 مقاله تدوین و برای تصویب نهایی به مراجع ذیربط ارسال شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای نهایی شدن این مصوبه در دولت چه روندی باید طی شود؟ وی گفت: برخی از آنها نیاز به تصویب شورای پول داشتند که در تلاش است سقف تسهیلات پرداختی را 120 درصد از فروش سال گذشته که حدود 90 درصد بود، افزایش دهد، اما به دلیل نقدینگی بالای مورد نیاز بخش تولید، این رقم به 120 درصد افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت افزود: افزایش اختیارات هیات مدیره بانک ها در استان ها برای جلوگیری از بازدید فعالان اقتصادی به تصویب ستاد مرکزی و به شورای پول و اعتبار ارسال شد. مراکز.”

نیازی گفت: موضوع حذف سقف مازاد تسهیلات وام گیرندگان یکی از چالش های عمده ای بود که جمع بندی و تصویب شد و تصویب نهایی آن در شورای پول انجام می شود.

وی افزود: موضوع ممنوعیت و الزام سپرده گذاران به دریافت تسهیلات نیز یکی از چالش های عمده پیش روی فعالان اقتصادی است که به نوعی تصویب شده است.

نیازی گفت: انتشار ضمانت نامه اوراق بهادار از سوی شرکت ها به تسهیل اخذ تسهیلات از نقدینگی موجود کمک می کند و از این ظرفیت به خوبی استفاده می شود.

وی افزود: این موضوعات باید در اولین جلسات شورای پول جمع بندی و تصویب می شد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار صمت گفت: برخی از این پیشنهادات باید به تصویب هیأت وزیران می رسید که حدود 10 مورد بود و برای تصویب در هیئت دولت در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت که در اولین جلسات در این مسائل را تایید کنید.

نیازی افزود: مسائلی مانند شفافیت در پرداخت تسهیلات و نحوه محاسبه نرخ سود، در خصوص چک های برگشتی مشکل داشتیم که برای آن تصمیم گیری شد.

وی گفت: تمدید ابزار ضمانت فعالیت های تولیدی موضوعی است که در قالب مصوباتی به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

نیازی افزود: نحوه واگذاری زمین، مشوق های مالکیت صنعتی و مسائلی از این دست موضوعاتی است که در قالب این بسته ارائه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت نهایی شدن این مصوبه چقدر می تواند در رفع موانع تولید موثر باشد؟ وی گفت: موانع تولید به این موضوعات محدود نمی شود. در مراحل بعدی بنا به دستور ظهربری و تاکید ایشان و رئیس جمهور، موضوع شناسایی و رفع موانع تولید همچنان در دستور کار ما خواهد بود و موضوعات بعدی را در قالب بسته های بعدی تهیه و به سازمان ارائه خواهیم کرد. ستاد اقتصادی دولت. این منطقه را بپذیرید

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار صمت افزود: علی القاعده با اقدام این بسته بخش قابل توجهی از موانع تولید برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید