تثبیت اقتصاد برای تبدیل شدن به مهمترین سیاست کشور/ بسیج نقش بسزایی در رفع موانع تولید در مناطق فقیرنشین دارد + فیلم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را یکی از الزامات سیاست اقتصادی کشور می دانند و می فرمایند: یکی از شروط اقتصاد مقاومتی استفاده از همه فرصت های دولت و مردم است؛ از این رو یکی از شروط اقتصاد مقاومتی استفاده از تمامی فرصت های دولت و مردم است. از افکار و ایده های متخصصان و ابزارها استفاده کنید. بنابراین بسیج ملی افراد و مسئولان در این زمینه نقش بسزایی دارد.

حکمرانی جهادی، انسجام ملی، مبارزه با رانت خواری و فساد، توجه به سند چشم انداز و زنجیره ای، توجه به شرکت های مبتنی بر داده، چابک سازی دولت از جمله اقداماتی است که می تواند گامی اساسی در اجرای این طرح باشد. اقتصاد مقاومتی با بسیج ملی آحاد مردم و مسئولان. و از مشکلات اقتصادی کنونی خارج شد.

پایگاه خبری و تحلیلی سبلان ما برای دستیابی به راهکارهای کلیدی دستیابی به اقتصاد مقاومتی با پیروی از سخنان دکتر محمد حسن زاده، اقتصاددان و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی به بررسی ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی پرداخت. و نقش بسیج در اقتصاد را توضیح دهد.

150cf236 93af 4a02 84f0 9c97d800636d خبر خاکستری

دکتر محمد حسن زاده، اقتصاددان و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار سبلان ما به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج در اقتصاد پرداخت و گفت: اقتصاد درونگرا باعث شده است. منجر به پایان وابستگی کشورهای دیگر شد و با افزایش ارزش افزوده محصولات دانش بنیان می توان به سمت اقتصاد پویا حرکت کرد.

وی راهبرد و رویکرد اقتصاد مقاومتی را بر اساس مقتضیات کنونی اقتصاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه جهت گیری های ما با برخی کشورهای به اصطلاح سلطه گر متفاوت است، بنابراین دشمنان ما نقاط ضعف اقتصاد ما را شناسایی کرده و سعی در صدمه زدن به آنها دارند. اطلاعات داشته باشیم و بنابراین باید برای تقویت اقتصاد و رفع ضعف ها و آسیب ها تلاش کنیم و این مهم ترین سیاستی است که می تواند پیش روی ما باشد.

حسن زاده به فرصت های پیش رو اشاره کرد و گفت: در این زمینه فرصت هایی برای کشور وجود دارد، بنابراین کشورهایی مانند آمریکا سعی کرده اند منابع درآمدی از جمله درآمدهای حاصل از فروش نفت ایران را محدود کنند اما با توجه به اینکه اقتصاد وابسته است. نفت یکی از آسیب های مهم است و در شرایط کنونی امکان کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت وجود دارد و اگر این فشار خارجی به خوبی مدیریت شود می توان شعار کاهش وابستگی اقتصاد به نفت را مطرح کرد. متوجه شد.

این کارشناس اقتصادی اردبیلی همچنین به بودجه 1400 اشاره کرد و گفت: بودجه سال 1400 یکی از بودجه هایی بود که وابستگی به درآمدهای نفتی را به میزان قابل توجهی کاهش داد و به نظر می رسد همین روند در سال 1401 نیز ادامه داشته باشد، هرچند محدودیت های بودجه ای برای نفت فشار زیادی بر اقتصاد وارد کرده است. بودجه با کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت، امکان اندیشیدن به درآمدهای غیرنفتی را فراهم می کند و این مهم است.

وی گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی چالشی برای اقتصاد کشور است. بنابراین اگرچه تحریم های سرکوبگرانه دشمنان با مذاکره و راه های دیگر قابل رفع است، اما همچنان باید به فکر کاهش وابستگی اقتصاد به نفت باشیم.

محقق اردبیلی استاد دانشگاه به اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: کشورها اگر دچار مشکل شویم روند تولید در کشور مختل نمی شود و این بدان معنا نیست که اقتصاد ما با کشورهای دیگر ارتباطی ندارد. اما اقتصاد و تولید ما باید رقابتی و صادراتی باشد تا بتوانیم از پتانسیل تولید کشور برای کسب درآمد ارزی استفاده کنیم.

وی افزود: بنابراین اقتصاد مقاومتی از طریق تولید داخلی باعث کاهش وابستگی اقتصاد به نفت می شود بنابراین باید همزمان به تقویت فرآیند تولید در کشور و تداوم روابط تجاری توجه داشت.

0fec1774 e9d7 4137 b967 68e3a44e3b84 خبر خاکستری

حسن زاده گفت: اقتصاد دانش بنیان یکی از نکاتی است که در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، بنابراین امروزه نه تنها ثروت آفرینی می کند، بلکه تولید با ارزش افزوده بالا می تواند ثروت بیشتری تولید کند و به افزایش رونق منجر شود، بنابراین یک رویکرد ما اقتصاد که به سمت تولید کالاهای دانش بنیان حرکت می کند باید بیشتر شناخته شود تا بتوانیم نقش اساسی در ارتقای رفاه جامعه داشته باشیم.

وی به نقش اقشار مختلف بسیج در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع دانش بنیان جای خوشحالی است که در سال های اخیر و حتی در دوره های طولانی نهادهایی مانند بسیج نخبگان و بسیج نخبگان با فعالیت و همکاری با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری توانسته اند اقدامات و فعالیت های چشمگیری داشته باشند و با مراکز علمی و اقتصادی خود توانسته است بسیاری از نیازها و مشکلات را برطرف کند. کشور و حتی در این زمینه موفق به صادرات شدیم.

این استاد دانشگاه به تشریح ارتباط بسیج با اکثریت مردم پرداخت و گفت: پیوند بسیج با بدن انسان یکی از نقاط قوت این نهاد است که می تواند با استفاده از این پتانسیل مردم را به سمت تولید و به ویژه تولید مبتنی بر سوق دهد. از کالاهای دانش. «آهسته آهسته

وی به لزوم سالم بودن اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فعالیت های اقتصادی در فضای کسب و کار سالم انجام می شود، بنابراین اگر فضای کسب و کار و فضای اقتصادی به فضای ناسالم و فاسد تبدیل شود، فعالیت های تولیدی به ویژه راه اندازی می شود. ups “و آنچه در این فضا جدید است نه قابلیت رقابت دارد و نه نقشی در رشد اقتصادی کشور خواهد داشت، در این راستا با توجه به اینکه بسیج با اکثریت مردم در ارتباط است، می تواند در ایجاد و ایجاد موثر باشد. تقویت مشاغل کوچک

حسن زاده گفت: مجموعه بسیج با راه اندازی مشاغل کوچک با برقراری ارتباط با نیازمندترین اقشار مردم توانسته است نقش بسزایی در رفع نیازهای مردم ایفا کند. می تواند با استفاده از این پتانسیل مردم را در مسیر تولید به ویژه تولید کالاهای دانش بنیان سوق دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت های اقتصادی در فضای کسب و کار سالم صورت می گیرد، بنابراین اگر فضای کسب و کار و فضای اقتصادی به فضایی ناسالم و فاسد تبدیل شود، فعالیت های تولیدی به ویژه استارت آپ ها و فعالیت های جدید در این حوزه نمی توانند و نقشی در رشد اقتصادی کشور نخواهد داشت که از این نظر با توجه به اینکه بسیج با اکثریت مردم در ارتباط است توانسته در ایجاد و تقویت بنگاه های کوچک موثر باشد.

این اقتصاددان اردبیلی گفت: مجموعه بسیج با ارتباط با نیازمندترین اقشار مردم توانسته است با راه اندازی کسب و کارهای کوچک نقش بسزایی در تامین نیازهای معیشتی مردم ایفا کند، همچنین بسیج به عنوان کانالی برای رفع نیازهای مالی است. کارهای عمومی کوچک نیز نقش کلیدی ایفا کرده اند و طبیعتاً افراد در فرآیند تأمین مالی رسمی با الزامات و مشکلات مختلفی مواجه هستند و بسیاری از این مشاغل بسیار موفق بوده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید