سپاه نقش مهمی در پیشرفت کشور به سوی آرمان ها دارد/ خدمات گسترده سپاه در مناطق فقیرنشین سیستان و بلوچستان


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833757

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

سردار سرتیپ دوم عوضعلی فقیری گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون خدمات بی نظیری در عرصه های مختلف ارائه کرده است که محرومیت در استان پهناور سیستان و بلوچستان بخش کوچکی از آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فکیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با عصر حمو ابتدا قبل از اینکه کسی بداند. درباره آینده، با درایت و تدبیر امام خمینی(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد که منشأ خیرات و برکات از امروز تا امروز است.

وی افزود: بر اساس آنچه امام پیش‌بینی کردند و بعداً در اساسنامه سپاه بیان کردند، مأموریت‌های متعددی از جمله دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب را به سپاه واگذار کردند. در کل سپاه وظیفه دارد هم از انقلاب اسلامی دفاع کند و هم از دستاوردهای انقلاب اسلامی.

نقش سپاه در ادامه راه انقلاب اسلامی

این مقام مسئول افزود: اگر بخواهیم به مأموریت ها و نقش سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی و ادامه راه انقلاب اسلامی و همچنین دیگر مأموریت های آن نگاهی بیندازیم، در اساسنامه سپاه چندین ماده در مورد مأموریت های محوله می بینیم که قانوناً مبارزه با کارگزاران و جریاناتی که به دنبال کارشکنی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی یا اقدام علیه انقلاب اسلامی هستند، مبارزه ای مشروع با کسانی که به زور سعی در نفی حاکمیت جمهوری اسلامی دارند و نیز مانند پلیس باید اقدامات خلع سلاح را انجام دهد، از جمله آنهایی که بدون مجوز قانونی سلاح و مهمات حمل می کنند.

وی تصریح کرد: همکاری با نیروی انتظامی برای حفاظت، همکاری با ارتش جمهوری اسلامی برای استقلال و تمامیت ارضی، همکاری با دستگاه های اطلاعاتی کشور و برنامه ریزی برای سازماندهی، آموزش، استفاده از نیروهای بسیجی، مشارکت در پشتیبانی. عملیات و رفع مشکلات و بحران های پیش آمده در کشور این موارد معمولاً مأموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر اساس اساسنامه و جایگاه خود مأموریت حضور و فعالیت و سایر وظایف محوله در سایر عرصه ها را بر عهده دارد. و مزدوران و ترفندها و اعمال آنها.

فاکری خاطرنشان کرد: در دوران حیات امام راحل در دو سال اول زندگی، اگر بخواهیم سپاه نام ببریم، کافی است بگوییم: «اگر سپاه نبود دولت نبود». بحران های زیادی که در روز اول می بینیم انقلاب اسلامی را علیه انقلاب کردند، سپاه در میدان اصلی است.

از محرومیت گرفته تا رونق و اشتغال زایی

سلمان سیستان و معاون هماهنگ کننده سپاه در بلوچستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفتند: اگر بخواهیم کار سپاه بعد از جنگ را بررسی کنیم، سپاه در سال 1368 وارد صنعت ساختمان می شود، یعنی. برای توسعه و رفع محرومیت در کشور و یا اقدام خروج.

وی افزود: راه اندازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و به ویژه قرارگاه خاتم الانبیاء با توجه به امکاناتی که در حال جنگ بود، برای خدمت به مردم و توسعه کشورمان استفاده می شود. از سدها، احداث جاده، برق، آبرسانی، گاز، تأسیسات دریایی از جمله پارس جنوبی، اسکله بندری، احداث اسکله بندری، ساخت منازل مستمندان و ده ها پروژه و کار و موضوع انجام شده و امام حسن قرارگاه و قرارگاه معتبای پیشرفت و توسعه سپاه در راستای محرومیت زدایی و تشکیل بسیج سازندگی و راه اندازی گروه های جهادی، بحث هایی که نیاز به بازسازی، تجدید یا ایجاد دارد از جمله ورود مشکلات پزشکی، آبرسانی، برق رسانی به روستاهای روستایی. ساخت راه های روستایی ساخت خانه برای نیازمندان احداث مسجد، مدرسه و خانه برای جهان، اشتغال زایی، حمایت از و آسیب دیدگان سیل و زلزله و اجرای اقتصادی و محرومیت زدایی با کمترین هزینه و کیفیت مناسب، در راستای محرومیت زدایی.

به گفته وی، هر جا که دیگر ارگان ها و سازمان ها به دلایلی نتوانستند کاری انجام دهند، سپاه در کنار سایر نهادها برای محرومیت زدایی و رفع گرفتاری مردم در همه استان های کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان تلاش می کند. ده ها و صدها طرح دیگر برای رونق اقتصادی و ورود به عرصه های دیگر از جمله خدماتی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون هیچ چشم داشتی به مردم ارائه کرد و به عنوان خدمتگزار در کنار مردم بود تا مشکلات آنان را کاهش دهد. دشمنان را از دستیابی به اهداف خود ناامید و ناامید کنید.

این مقام مسئول اضافه کرد: البته برخی بدخواهان گاهی می گویند پروژه ها و مشکلاتی که در حال اجراست کار مردم را مختل می کند در حالی که هیچ کدام از این پروژه ها و این اقدامات محرومیت زدایی که سپاه انجام می دهد وجه اشتراکی ندارد. با هیچ افراد دیگری که نهادهای دیگر نمی توانستند کاری انجام دهند یا مسائل امنیتی داشتند یا غیرقابل دسترس و غیرقابل دسترس بودند و به دلایلی نمی توانستند به آنجا بروند یا امکانات نداشتند، سپاه وارد سپاه شد و اقداماتی را که خودش انجام داد.

وی تاکید کرد: گروه های جهادی جزئی از بدن انسان هستند. آنها با انگیزه، عشق و علاقه به خدمت، تا جایی که می توانند خود را از توانایی های شخصی خود محروم می کنند. فقط با مدیریت و برنامه ریزی سپاه گام های زیادی در این راستا برداشته اند.»

فکیری افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت انقلابی، انشالله این بخش ها شتاب بیشتری پیدا کنند و ادارات، ارگان ها و سازمان ها با کمک سپاه و بسیج بتوانند این محرومیت را در کشورمان به ویژه سیستان برطرف کنند. و بلوچستان تا آنجا که می توانند برای کشور ما آبادانی و توسعه بیاورند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پروژه های اقتصادی و عمرانی که تاکنون در کشور اجرا شده را بشماریم، هزاران و صدها پروژه با کیفیت در سیستان و بلوچستان، بندر چابهار، راه آهن موثر خواهد بود. زاهدان – کرمان، راه آهن ، گازرسانی استان و لوله. و سیستمی که هست، اینها قرارگاه های سازندگی سپاه پاسداران با کمک دولت است که واقعاً امکان اقدام در آنجا وجود نداشت و صدها پروژه دیگر از جمله چاه نیمه چهارم و الان در منطقه سیستان و بلوچستان در سیستان دچار کم آبی است همچنین نقش بی بدیل سپاه پاسداران در انتقال آب برای کمک به مردم استان و انقلاب و کم توقعات سیستان و بلوچستان ذکر شده است.

سپاه نقش مهمی در پیشرفت کشور به سوی آرمان های خود دارد

این مسئول خاطرنشان کرد: روحیه مجاهدت و ایثار، رشادت، ایثار، روحیه مقاومت در برابر کفر را مدیونیم که تا امروز در سپاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجع مومن انقلابی، بنیانگذار انقلاب.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در نظام جمهوری اسلامی می بینیم که منجر به ذلت و ذلت دشمنان اسلام شد و با همه تلاش ها نقشه های آنها نقش بر آب شد، این نقش آرمان های امام و انقلاب است. اسلام واقعی، معنویت، مقاومت در برابر ارزش ها، حمایت از مظلومان و تربیت انسان های الهی و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آرمان هایی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هزاران شهید، مجروح، جانباز به آن دست یافته است. و ایثارهای دیگر؛ می تواند آرمان های ائمه انقلاب را که آرمان اسلام و قرآن است به کار گیرد و از بدو پیدایش تاکنون در این راستا به صورت شبانه روزی تلاش می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان گفت: پرچم باشکوه مبارزه و مقابله با دشمن مکار و دشمنان اسلام و قرآن در دستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. سازماندهی مقاومت به گونه ای است که دشمنان با هم دوست هستند، نه، دشمنان ما به سمت این نظام و این سازمان و این سازمان کار می کنند که با استکبار و به ویژه غرب است، دشمن هم می شناسد و هم می پذیرد.

وی ادامه داد: اقدامات زیادی از سوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و سپاه که یکی از سلاح های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را در اختیار دارد برای مقابله با نقشه های دشمن چه غربی و چه شرقی در حال انجام است.

فکیری افزود: به گفته یکی از عوامل رژیم اشغالگر قدس که در آمریکا جلسه داشته است، می گوید ما میلیون ها دلار خرج می کنیم و جمهوری اسلامی هرگز نباید وجود داشته باشد و باید وجود داشته باشد. مضمون «من عاشق اینم که جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده است»؛ .

وی در ادامه سخنان خود گفت: تا زمانی که روحیه انقلابی و جهادی و تابعیت از ولایت و امام داشته باشیم و خود را سرباز قرآن و اسلام و ائمه انقلاب بدانیم شبانه روز کار خواهیم کرد خدایا. راه ماست.» راه خداست و این یک وعده الهی است، ما به نصرت الهی اعتقاد داریم و معتقدیم که خداوند ما را یاری می دهد، اگر تلاش کنیم قطعا به اهداف و نقشه های دشمنان و این مشکلاتی که برایشان ساخته ای می رسیم. مردم عادی با همت دولت انقلابی و همه کارگزارانی که دلشان برای انقلاب اسلامی و مردم می سوزد، آن زمان هم می گذرد و چهره سیاهی می ماند برای کسانی که مانع این کار می شوند.

نقش سپاه در رفع تحریم ها و اجرای اعلامیه گام دوم انقلاب

فکیری افزود: یکی از مهمترین فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است که منشور انقلاب اسلامی را برای خود در نظر می گیریم و از این رو سعی می کنیم در راستای گام هفتم تلاش کنیم. سعی می کنیم مرحله اول این باشد که دستورالعمل اجرایی با عنوان سند ارتقای ده ساله بسیج به تصویب رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا برسد و در سال 1401 در سال اول تبدیل شود. یک برنامه پنج ساله

به گفته وی، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین با روش ها و میانبرهای جدید و حاکمیت جهادی بر اساس توصیه های امام انقلاب در تلاش هستند تا رهبر معظم انقلاب را معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید