سپاه گام بزرگی برای رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان برداشت / ساخت 96 دریاچه زمینی برای پرورش ماهی در مناطق فقیرنشین

ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779013

اشتغال سبز نظام تا جنوب شرق ادامه دارد.

جعفری گفت: به منظور اشتغالزایی برای روستاییان شمال سیستان و بلوچستان تا پایان سال 96 استخر زمین پرورش ماهی ساخته و تجهیز می شود.

چند سالی است که دشمن جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرده است که بسیار دشوارتر از جنگ جنگی است، زیرا در این جنگ معیشت مردم است، اما این اقدام و دیگر توطئه های شوم آنها پروژه ای شکست خورده است. که سپاه پاسداران مدتهاست که محرومیت زدایی و اشتغال زایی را پذیرفته است.

از آنجایی که توجه استان سیستان و بلوچستان یکی از نیازها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، سپاه و بسیج در عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در این خطه از کشور فعال بودند. عملکرد خوبی در زمینه های مختلف داشت..

از ساماندهی معیشت مرزنشینان با اجرای طرح رزاق تا ایجاد اشتغال

به گفته علی اکبر جعفری، جانشین قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه، پروژه های محرومیت زدایی اجرا شده از آذرماه 98 تا پایان سال 99 شامل احداث خانه عالم، خانه محروم، مسکن مددجویان تحت حمایت بوده است. کمیته ساخت و تکمیل مسجد و مدرسه و ساخت راه، مرمت خانه های فرسوده، احیاء و لایروبی قنات ها، آبرسانی و برق رسانی به روستاها، احداث کارگاه تولیدی، پرورش ماهی، تکمیل حوزه علمیه، آبیاری قطره ای خرید و نصب دستگاه تصفیه آب ساخت سرویس بهداشتی با دوش.

وی افزود: از سال 88 که نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد، 20 هزار و 858 پروژه پیش بینی شده است که از این تعداد 11 هزار و 291 پروژه عمرانی و اشتغالزایی در استان سیستان و بلوچستان است که برای 37 نفر ایجاد اشتغال کرده است. به عنوان کارگران فصلی، 11560 نفر به طور دائم و 99260 نفر از طریق پروژه رزاق مشغول به کار شدند.

اما این اقدامات در شرایطی که اشتغال یکی از مهمترین مسائل است، باعث شد اقتصاد کشور هوشمندانه به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند و وابستگی ما به کشورهای دیگر از بین برود.

تعامل دیگر برای احداث استخر پرورش ماهی با مشارکت قرارگاه قدس سپاه

روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه قاسم حسن زاده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان شمال سیستان و بلوچستان تفاهم نامه ای با هماهنگی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و استانداری پیگیری و هماهنگ شد. اداره و اداره کل شیلات استان برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید و اشتغالزایی ایجاد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه 96 استخر پرورش ماهی زمینی در محل های تعیین شده از سوی قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه قدس ساخته می شود و تامین و توزیع هواکش های آماده بهره برداری توسط دستگاه های دولتی از جمله وظایف این تفاهم نامه است.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: برگزاری دوره های آموزشی آبزی پروری، ارائه ماهی های کوچک و سایر مشارکت ها همراه با نظارت بر روند آبزی پروری و معرفی آبزی پروری برای امور بیمه ای نیز از وظایف شیلات استان و سازمان جهاد است. . کشاورزی نیز بر اجرای این تعهدات چند جانبه نظارت خواهد کرد.

حسن زاده با بیان اینکه ساخت 60 حوض تاکنون به اتمام رسیده است، گفت: هزینه ساخت این حوضه ها حدود 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید