جزئیات طرح جهاد خدمات قضایی در مناطق فقیرنشین کشور / کلیه خدمات رایگان است


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878247

رئیس مرکز آمار قضایی و فناوری اطلاعات از استفاده از خدمات جهادی در مناطق فقیرتر و کمتر توسعه یافته کشور خبر داد و گفت: این خدمات به صورت رایگان و مستمر ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارائه خدمات ارزان و رایگان به مردم یکی از نکات برجسته رئیس قوه قضائیه است. در همین راستا، حجت‌الاسلام محسنی اجایی، رئیس قوه قضائیه سال گذشته با صدور دستور ویژه ارتقا و کاهش هزینه خدمات دادگاه‌های الکترونیکی، دستور داد: «تا حد امکان هزینه‌های مردم برای خدمات دادگاه کاهش یابد. و این خدمات باید با کمترین قیمت ممکن ارائه شوند.»

برای تحقق این دستور، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از استفاده از خدمات جهادی در مناطق فقیرتر و کمتر توسعه یافته کشور خبر داد و گفت: این خدمات رایگان و به طور مداوم ارائه می شود. .

کاظمی فرد گفت: یکی از اقدامات قوه قضاییه ارائه خدمات قضایی ارزان است تا مردم به راحتی به عدالت دسترسی داشته باشند. در این میان توجه به مناطق فقیرنشین و نیازهای قضایی آنها در اولویت قرار دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه در این طرح خدمات قضایی به صورت رایگان ارائه می شود، تصریح کرد: ارائه خدمات در این طرح جهاد مقطعی نخواهد بود و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و تمامی محرومان را تحت پوشش قرار می دهد. مناطق کشور . .

وی با تاکید بر اینکه در این طرح جهادی سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در هر استانی که دارای مناطق ضعیف است خدمات ارائه می کنند، گفت: رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت های مرکز آمار قضایی و فناوری اطلاعات است. به همین منظور این خدمات دادگاه در مناطقی که دفتر ندارند ارائه می شود.

کاظمی فرد با تاکید بر اینکه این طرح جهادی برای اولین بار در کشور در قالب دفاتر سیار اجرا می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم ساکن در مناطق فقیرنشین سطح و درآمد متوسطی ندارند و مشکلات زیادی دارند، این طرح جهادی برای اولین بار در کشور اجرا می شود. مرکز آمار و اطلاعات فناوری قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات رایگان و آسان به این افراد به کار بسته است.

وی افزود: اقداماتی که در خراسان جنوبی شاهد بودیم در خصوص آیین نامه رفتاری، پیگیری و اطلاع رسانی پرونده و ثبت حساب بود اما در این طرح جهادی تمامی خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک دادگاه به هموطنان در مناطق محروم ارائه می شود. مناطق؛ «ما همچنین امروز شاهد یک سازش در دو مورد جداگانه بودیم.

کاظمی فرد گفت: افرادی که در روستاها و مناطق مرزی ساکن هستند و مطالبات قانونی دارند می توانند با استفاده از این طرح جهاد مطالبات خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید