همکاری مشترک وزارت اقتصاد و تولیدکنندگان برای رفع موانع تولید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی در نشست پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف بخش خصوصی با بیان اینکه راهی که در پیش گرفته‌ایم چیزی جز تسهیل در فعالیت‌های تولیدی در کشور نیست، گفت: بی‌امان هستیم. به دنبال تولیدکنندگان کشور باید تسهیلاتی را برای فعالیت آنها فراهم کند. تسهیل در این مسیر برای دولت که بخواهد در این زمینه ها اقدام کند، نعمتی نیست. اگرچه این باورها مغایر با سنت اداری است که در بسیاری از بخش‌ها رخنه کرده است، اما کار مشترک وزارت اقتصاد و تولیدکنندگان این است که بتوانند بر این رویه‌های فرسوده و فرسوده غلبه کنند و تولید را دفع کنند و برای رفع موانع تولید گام بردارند. .

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه بخشی از این اقدامات باید در دبیرخانه شورای مقررات زدایی انجام شود، افزود: علاوه بر این، سایر ارکان این وزارتخانه نیز باید در این موضوعات ورود کنند و اگر موانعی در سطوح مختلف وجود داشته باشد، هزینه تولید را به همراه دارد. می‌تواند باشد. «ما می‌توانیم بر این تنگناهای داخلی غلبه کنیم، اگر این تنگناهای داخلی برطرف شود، قطعاً گلوگاه‌های خارجی نمی‌تواند تولیدکنندگان را در کشور ما خسته کند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات حل پرونده شرکت های حاضر در جلسه نیست، بلکه به دنبال رفع مشکلات اصلی صنعت و تولید از طریق نمایندگان تولیدکنندگان در این جلسات و سایر تولیدکنندگان هستیم تا این گشایش ها را احساس کنند. ”

وزیر اقتصاد تاکید کرد: البته ما تقاضای تغییر قانون و تخلفات قانونی را به رسمیت نمی شناسیم و می دانیم که این مسائل خواسته شرکت ها و تولیدکنندگان نیست. ما نمی توانیم در حوزه مالیاتی و گمرکی قانون شکنی کنیم و تجربه نشان می دهد که این مسائل و اعمال قانون برای تولیدکنندگان مشکلی ندارد، بلکه مشکل اصلی اعمال سلیقه بوروکرات ها است.

هندوزی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش مقررات زدایی طی سه ماه گذشته ادامه داد: در این زمینه فعالیت می کند «در بهمن و اسفند سال آینده می توانید ثمره این تلاش ها را ببینید.

وزیر اقتصاد درباره دغدغه های مالیاتی واحدهای تولیدی گفت: معتقدیم ابتدا باید تولید رونق پیدا کند و سپس دولت با اخذ مالیات تامین مالی کند و برای این منظور در بودجه سال آینده نرخ مالیات بر تولید کاهش یافت. . پنج درصد.»

وی درباره موضوع حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است تا فعالان اقتصادی پس از لغو آن با مشکل مواجه نشوند چرا که نیاز به تامین منابع ریالی چندین برابر خواهد شد. سه محور صدور مجوز، کاهش بار نظارتی و تامین مالی بخش خصوصی و مالیات در دستور کار قرار دارد و جلساتی با سایر وزارتخانه ها و بانک مرکزی برای کاهش بار نظارتی برگزار شده است.

هندوزی افزود: تلاش می شود مواد اولیه و مواد نیمه خام به یکباره شوک وارد نشود و آیین نامه ای در این خصوص در دولت تصویب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید