دستور اجرایی وزیر ارتباطات برای رفع موانع تجارت دیجیتال


ساعت: 19:51
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910713

آیت‌الله رئیسی وزیر ارتباطات را موظف کرد وضعیت کسب‌وکارها را در بستر اقتصاد دیجیتال از نزدیک رصد کند و مشکلات و موانع احتمالی پیش روی این کسب‌وکارها را با سرعت و جدیت پیگیری و برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای دولت با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمار افزایش تولید در بخش های مختلف، این افزایش را نتیجه بهبود یافته دانست. عملکرد در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی را بیان کرد و گفت: رسانه‌ها با پوشش و تبیین مناسب این موفقیت‌ها می‌توانند امید و اعتماد عمومی را در جامعه تقویت کنند.

در گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیأت دولت آمده است: «سطح تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی ثبت شده که 50 درصد تولید کشور را تشکیل می‌دهد، در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه 7.07 درصد رشد داشته است. سال گذشته”.

رئیس‌جمهور همچنین به ایجاد هیئت تولید دارایی‌های راکد و مازاد در وزارت اقتصاد و دارایی اشاره کرد که به شدت روی کار خود تمرکز کرده و تلاش می‌کند تا تولید دارایی‌ها و دستگاه‌های مازاد را سرعت بخشد.

آیت‌الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود وزیر ارتباطات را موظف کرد تا وضعیت کسب‌وکار در بستر اقتصاد دیجیتال را به دقت رصد کند و مشکلات و موانع احتمالی این نوع کسب‌وکار را به‌سرعت و جدی پیگیری کند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال بر اهمیت استفاده از فرصت باقی مانده سال 1401 برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های دانش بنیان در کشور تاکید و تصریح کرد: هر چند افزایش آن مهم است. نباید اجازه تعدد و تنوع واحدهای دانش بنیان در کشور داده شود ارتقای کیفی کار مجموعه های دانش بنیان قربانی افزایش کمی این واحدها شده است.

آیت الله رئیسی با توجه به شروع فصل سرما در کشور و افزایش مصرف انرژی، وزارت نفت را موظف به اتخاذ راهکارهای مناسب برای بهینه سازی مصرف انرژی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید