ماموریت رئیس جمهور به دو وزیر برای رفع موانع تامین و نگهداری کالاهای اساسی

ماموریت رئیس جمهور به دو وزیر برای رفع موانع تامین و نگهداری کالاهای اساسی

روز جدید رئیس جمهور برای تسریع در تحویل و صیانت کالاهای اساسی به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستور داد موانع پیشروی برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول نخست وزیر نسبت به رفع آن اقدام کنند.

«سید ابراهیم رئیسی» در نشست بررسی استفاده از تسهیلات جدید برای تامین و نگهداری کالاهای اساسی گفت: منابع کشور در سایر کشورها نباید راکد باشد و باید به سرعت و به صورت مستمر در قالب کالا یا تجهیزات وارد کشور شود. لازم است.

به ریاست معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و نیروهای مسلح و بانک مرکزی و برنامه و سازمان بودجه . .

در این جلسه گزارشی از وضعیت عرضه و موجودی کالاهای اساسی ارائه شد. بر اساس این گزارش، موجودی کالاهای اصلی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، اما با توجه به شرایط جهانی، اقدامات لازم برای ایجاد ظرفیت امنیتی پیشنهاد شده و جزئیات اجرای آن بررسی و تصویب شده است.

در این راستا تمهیدات تسهیل و تسریع در تامین کالاهای اساسی، استفاده از ظرفیت نهادها و بنیادها، تقویت ظرفیت بخش خصوصی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی، افزایش زیرساخت های الکترونیکی و هوشمند برای توزیع بهتر کالاهای اساسی، تقویت بنادر و ظرفیت حمل و نقل، استفاده. ظرفیت کلیه انبارهای موجود در کشور به منظور افزایش ذخایر راهبردی و ایمنی و منابع مالی لازم جهت تامین، ترانزیت و راهبردهای انبارداری و عرضه در نظر گرفته شده است.

همچنین مقرر شد علاوه بر تخصیص حداکثر ظرفیت جاده ای از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تامین و ترانزیت کالاهای اساسی، از تمامی ظرفیت ها برای تامین ذخایر امنیتی کالاهای اساسی استفاده شود.

راهکارهای وزارت جهادکشاورزی برای تسهیل و تسریع در تحویل کالاهای اساسی از محل واردات و خرید داخلی نیز در این جلسه در 16 بند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید