دستور «رضایت» رفع موانع کارخانه قند/گلخانه قهستان در شهرستان درمیان راه اندازی شد.


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814508

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از کارخانه فرسوده قند قهستان در شهرستان مرزی درمیان به مسئولان دستور داد تا با تشکیل جلسه مشترک مشکلات این کارخانه را بررسی و برای رفع موانع این کارخانه تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات پنجمین مقصد سفر شهرستانی درمیان امروز در بازدید از مجموعه گلخانه ای این شهرستان با حضور بیژن، نماینده درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی بلوک گلخانه ای را افتتاح کرد.

سید محسن نصیرایی مدیر جهاد کشاورزی درمیان در این مراسم گفت: این گلخانه سبزی و صیفی به صورت مستقیم برای دو نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

وی افزود: بخش خصوصی برای ایجاد این واحد با زیربنای 2500 متر مربع یک میلیارد و 930 میلیون تن هزینه کرده است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به منظور اطلاع از وضعیت واحدهای فعال و بررسی واحدهای در حال ساخت از مجتمع گلخانه ای شهرستان درمیان بازدید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در این بازدید گفت: مجتمع گلخانه ای شهرستان با ایجاد 41 واحد 3100 متر مربعی در قالب 20 هکتار زمینه اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی و علاقمندان به این رشته را فراهم کرده است.

وی گفت: 10 واحد از این مجموعه فعال و 10 واحد گلخانه ای در دست ساخت است که شامل تقویت 6 ترانس برق، نصب 2 ترانس جدید و افزایش زهکشی چاه مجتمع می شود.

نصیرایی با بیان اینکه تاکنون زمین 29 گلخانه به متقاضیان واگذار شده است، گفت:

قنات همچنین از کارخانه غیرفعال قند قهستان در شهرستان مرزی درمیان بازدید کرد و مسئولان را موظف به تشکیل جلسه مشترکی برای بررسی مشکلات این کارخانه و تلاش برای رفع موانع این واحد تولیدی کرد.

برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت شرکت های سهامی کشاورزی خراسان جنوبی برای کشت فرازمینی چغندر قند از جمله پیشنهادات ارائه شده در این بازدید بود.

کارخانه قند قهستان در سال 1340 برای ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت درمیان راه اندازی شد و در سال 92 با تعطیلی تجهیزات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی های بانکی، دستمزدهای معوق و سوء مدیریت در سال 92 این واحد تولیدی تعطیل شد.

گروهی از سرمایه گذاران در سال 94 برای احیای کارخانه قند وارد منطقه شدند اما هیچ اقدامی برای راه اندازی مجدد کارخانه انجام نشده است.

کارخانه قند قهستان ظرفیت فرآوری 150 هزار تن شکر خام را دارد و با بازگشایی این کارخانه برای 370 نفر به صورت مستقیم و سایر افراد به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز از قلعه تاریخی و بافت تاریخی روستای فورج بازدید و با مردم شهرستان فورج دیدار و گفتگو کرد. قلعه فورج با مساحت 9000 متر مربع یکی از بناهای دوره افشاریه است که در اسفند 1357 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

قنات همچنین از کشتارگاه دام و طیور درمیان بازدید کرد. این کشتارگاه دام و طیور در سال 1390 در پاسخ به نیاز شهرستان به بهره برداری رسید اما در حال حاضر غیر فعال می باشد.

شهرستان درمیان با 6 میلیون قطعه مرغ گوشتی دومین تولیدکننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است و 198 مرغ گوشتی در این شهرستان سالانه 13 هزار و 800 تن گوشت سفید تولید می کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ابتدای سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی درمیان و ورود به گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، مسئولین استانی و شهرستانی قرار گرفت و از مقام معظم رهبری تجلیل کرد. شهدا

جلسه شورای اداری شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان گهستان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید