گلایه اهالی روستای درمیان از نبود پزشک در کل مرکز بهداشت روستایی/ بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به شهرستان درمیان


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810254

اهالی روستای درمیان از توابع شهرستان درمیان از نبود پزشک ثابت در مرکز بهداشت مجتمع این روستا گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، اهالی روستای درمیان از توابع شهرستان درمیان از نبود پزشک ثابت در مرکز بهداشت مجتمع این روستا و بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و شبکه بهداشت و درمان درمیان گلایه دارند. خواستار اقدام بیشتر

یکی از اهالی روستای درمیان در گفتگو با هاورستان گفت: مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان از ۱۰ دی ماه پزشک دائمی ندارد.

وی افزود: بدیهی است دوره فعالیت پزشک CPC به پایان رسیده و از آن زمان تاکنون اقدامی برای حضور پزشک دائمی مستقر در این مرکز صورت نگرفته است.

این فرد بیان کرد: جمعیت روستای درمیان حدود دو هزار نفر است و مرکز بهداشت مجتمع این روستا به روستاهای اقماری منطقه خدمات ارائه می دهد. به طور کلی می توان گفت مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان به بیش از چهار هزار نفر خدمات ارائه می دهد.

وی به انجام واکسیناسیون تاج در این مرکز اشاره کرد و گفت: در این شرایط حضور پزشک در CA روستا الزامی است و در صورت بروز مشکل برای فردی مسئولیت بر عهده اوست.

این فرد گفت: ظاهراً امام جمعه و اعضای شورای اسلامی روستای درمیان برای نظارت بر عدم حضور پزشک در کل مرکز بهداشت این روستا به مرکز شهرستان رفتند و شبکه بهداشت و درمان را زیر نظر گرفتند اما علیرغم وعده ها و حضور پزشک در اوایل اسفند اما این وعده محقق نشده است.


وی چندین سمت به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان و مهماندار هواپیما دارد

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بهداشتی در شهرستان درمیان چهره مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است که وی با توجه به مسئولیت های فراوان زمانی برای رسیدگی به مسائل بهداشتی ندارد. این فرد علاوه بر مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء اسدیه، رئیس پزشکی قانونی شهرستان، رئیس حج و عبادت و رئیس کمپ ترک اعتیاد شهرستان است. ; مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان با وجود اینکه خود و خانواده اش اهل شهرستان هستند، در شهرستان مستقر نیستند و رفت و آمد دارند.


شکایت اهالی شهرستان مرزی درمیان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند.

این مرد به سفر شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تمام شهرستان های استان به جز شهرستان درمیان اشاره کرد و گلایه کرد: شهرستان درمیان شهری مرزی با امکانات درمانی کم و رئیس دانشگاه است. اداره کل علوم پزشکی بیرجند انتظار می رفت بله سفرهای شهری و سه ماه بعد از شروع فعالیت سفر به شهرستان درمیان و بعد از شرایط پزشکی در آن شهر محدودیت داشت.

وی به سیستم ارجاع الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شهر همچنان بین نسخه های کاغذی و کاغذی قرار دارد و به نظر می رسد یا پزشکان کار الکترونیکی را بلد نیستند و یا به دلیل حجم زیاد کار ترجیح می دهند کارها را به صورت کاغذی انجام دهند. سطح دیده و شنیده شهر مراجعه به متخصصین و کپی کاغذ و قطع اینترنت دلیل این اقدام اعلام شده است.

وی بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به شهرستان درمیان را بیش از حد دانست و بیان کرد: متاسفانه شهرستان درمیان بر اثر بی توجهی کارکنان درهم کوبیده شده و هیچ اقدامی برای ایجاد تغییرات اساسی در این شهرستان انجام نمی شود.

وی با اشاره به استاندار خراسان جنوبی در جلسه روز شنبه هیئت مدیره این شهرستان گفت: متاسفانه در اکثر موارد از بهداشت و درمان گرفته تا آب، راه روستایی و سایر خدمات در شهرستان درمیان اینگونه است. بخشش برای مناطق روستایی اعمال می شود.


وی با معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان دیدار و گفتگو کرد

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه روستای درمیان به خاورستان گفت: مشکل را حل کنید.

وی افزود: مقرر شد ظرف یک ماه بعد از بازدید، پزشک دائمی برای مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان در نظر گرفته شود.

امام جمعه روستای درمیان گفت: در حال حاضر در مرکز بهداشت مجتمع روستا پزشک وجود دارد اما این نوع حضور پزشکی جوابگوی نیاز مردم نیست چرا که این مرکز بهداشتی روزانه به پزشک نیاز دارد. .

مولوی هالگی گفت: شاید در روزی که پزشک در مرکز نیست، بیمار نیاز به پزشک اورژانس داشته باشد و روال جاری که روزی در بین پزشکان وجود دارد پاسخگوی جمعیت روستای درمیان و روستاهای اقماری نباشد. “

وی گفت: خدای نکرده طبق وعده داده شده تا یک ماه آینده شاهد حضور پزشک عادی در مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان خواهیم بود.


روستاییان مجاز به ارائه چنین خدماتی نیستند

سالاری نائب رئیس شورای اسلامی روستای درمیان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: نبود پزشک در کل مرکز بهداشتی درمانی روستای درمیان مشکل بزرگی است که صدای مردم را بلند کرده است.

وی افزود: هفته گذشته با معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان آقای عبدالهی جلسه ای داشتیم که ایشان قول دادند که در اوایل اسفند ماه پزشک دائمی در مجتمع بهداشتی درمانی روستای درمیان راه اندازی شود که این وعده محقق نشد و اکنون دکتر قرار است سه روز در هفته باشد، «به این روستا بیایید که جوابگوی نیاز مردم این منطقه نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی روستای درمیان گفت: مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان پاسخگوی نیاز حدود 30 روستا است و عدم حضور پزشک در مرکز بهداشت مجتمع روستا غیرقابل قبول است.

سالاری گفت: اهالی روستاهای همجوار با موتورسیکلت از فاصله حداقل دو تا پنج یا شش کیلومتری به روستای درمیان رفتند و در غیاب پزشک مجبور شدند با چندین درد مضاعف به روستای خود بازگردند.

وی این شرایط را برای شهرستان درمیان و استان بسیار بد دانست و گفت: حق روستاییان برای ارائه چنین خدمات درمانی در این شرایط بیماری عروق کرونر قلب نیست.

نائب رئیس شورای اسلامی روستای درمیان گفت: صحبت های معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان مبنی بر حضور پزشک عادی و زمانی که این اتفاق نمی افتد را به اهالی این روستا رسانده ایم. مردم مشکل را نمی بینند شورا تصمیم می گیرد و ما را دروغگو می نامید: «شما ذخیره مشکلی ندارید؛ مردم هم حق دارند، چرا که شورا موظف است مشکلات مردم را به مسئولان منعکس کند و آنها را پیگیری کند و وقتی حرفی می زند، حرفی می زند. باید منتظر هر تفسیری باشیم و نمی دانیم با این شرایط چه کنیم.

سالاری با بیان اینکه مردم روستای درمیان بسیار صبور و باهوش هستند، گفت: پزشک سه روز در روستا قابل قبول نیست.


شورا در وسط است

حسنی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر درمیان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: به همراه ائمه جمعه و اعضای شورا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان به کل مرکز بهداشت شهرستان درمیان رسیدیم و مشکلی را پیگیری کردیم.

وی افزود: به گفته مسئول مربوطه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان از ابتدای اسفندماه باید شاهد حضور پزشک عادی در مرکز بهداشت مجتمع می بودیم که این اتفاق نیفتاد.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای درمیان گفت: در حال حاضر پزشکان سایر مراکز بهداشتی درمانی مجتمع شهرستان دو روز در هفته برای ارائه خدمات به مردم روستاهای درمیان و اقماری به روستای درمیان مراجعه می کنند. این نوع خدمات جوابگوی نیاز مردم نیست روستاهای اقماری حق دارند از این شرایط شکایت کنند.

حسنی گفت: حضور پزشک دائمی در مرکز بهداشت مجتمع شهرک پزشکی حق مردم منطقه است و از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواسته شده است نسبت به رفع مشکل و استقرار پزشک دائمی در این زمینه اقدام کند. روستا.


پزشکان قصد دارند از پایان اسفند ماه محل خدمت را مشخص کنند

محمد شفیع عثمانی باج مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: اسفندماه.

وی افزود: از اول اسفندماه باید برای مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان پزشک می داشتیم که این پزشک کار خود را کرد و رفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان درمیان گفت: عوامل اورژانس 115 برای تزریق واکسن در مجتمع بهداشتی درمانی روستای درمیان در شرایطی که پزشک نبود حضور داشتند.

عثمانی بیان کرد: در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی درمانی مجتمع در شهرستان درمیان به جز روستای درمیان دارای پزشک هستند و برخی مراکز بهداشتی درمانی مجتمع ممکن است طبق نمودار جمعیتی بیش از یک پزشک داشته باشند.


نظارت و مکاتبه می کنیم
وی با بیان اینکه در حال رصد حضور پزشک در مجتمع بهداشتی درمانی روستای درمیان و مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است، گفت: مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند ثبت نام اولیه پزشکان باید در سامانه یکپارچه مرکز بهداشت انجام شود. در روستای درمیان نیز پزشک محسوب می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان گفت: در حال حاضر قرار است روزی درمیان در مرکز بهداشت مجتمع روستای درمیان حضور یابد و روز حضور پزشک برای سلامت مرکز اعلام شود.


پزشکان محلی تمایلی به بازدید از شهر ندارند

عثمانی درباره حضور پزشک بومی در درمیان و مراکز بهداشتی درمانی مجتمع گفت: از حضور پزشک بومی برای حضور در شهر و استقرار در مراکز بهداشتی درمانی مجتمع استقبال می کنیم اما پزشکان بومی شهرستان تمایلی به حضور پزشک ندارند. در شهر بمانید و به مرکز استان بروید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید