برخی از اهالی روستای سرفاریاب از نبود آب آشامیدنی پایدار گلایه دارند


ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822986

اهالی چند روستای سرفاریاب چرام که مدت هاست با مشکل کم آبی مواجه هستند از مسئولان خواستار رفع این مشکل شدند.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز، یکی از نیازهای زندگی در هر جامعه ای داشتن آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی است تا مردم برای رسیدن به این آب سالم زجر نکشند.

اما هنوز در برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد افرادی هستند که برای رسیدن به آب آشامیدنی، رسیدن به چشمه ها و رساندن آب بر دوش یا با حیوانات به روستا و خانه مسافت های طولانی مجبورند ساعت ها پیاده روی کنند.

با توجه به بارندگی کم سال گذشته و شروع گرمای زودهنگام، بی شک با مشکل آبرسانی به روستاهای مناطق گرمسیر استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه خواهیم شد چرا که منابع تامین آب پایدار و مطمئنی برای روستاها وجود ندارد.

در همین راستا اهالی چند روستای شهرستان سرفاریاب شهرستان چرام از دیرباز با مشکل کم آبی مواجه بوده و از کارکنان خواستار رفع این مشکل شده اند.

کشاورز یکی از اهالی این روستا گفت: در طول هفته آب روستا عادی می شود و باید بیش از 2 کیلومتر تا چشمه راه برویم و برای مصرف روزانه آب بیاوریم.

تقوی گفت: شبکه داخلی روستا منبع ذخیره آب شرب است و تامین آب از منبع دارای مشکلاتی است.

وی افزود: کار اهالی روستا دامداری است و مردم نمی دانند چگونه از این سهمیه آب برای خود یا دام استفاده کنند، لذا از پرسنل می خواهیم مشکل آب را رسیدگی کنند.

مدیر آب سرفاریاب در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: مکاتبات لازم انجام شده و مخزن کاملا فرسوده است و نیاز به احداث منبع جدید است.

فرزین کشاورز افزود: خط انتقال که از مبدا امامزاده حمزه است باید در دستور کار قرار گیرد که با مکاتبه و تفاهم نامه با بسیج سازندگی انجام می شود و یا احتمالا از محلات فقیرنشین اعتبار تامین می شود. سال جدید .

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را برای سریعتر شدن این امر و رفع مشکل آب این روستاها انجام خواهیم داد.

در صورت تامین نیازهای اولیه روستائیان که در این میان آب شرب سالم یکی از مهمترین آنهاست و در صورت حمایت از آنها شاهد بازگشت روستائیان از حاشیه شهرها به روستاها خواهیم بود.

خبرنگار: عابد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید