رفع تشنگی با تلاش / اهالی روستای عمیق قزوین آب آشامیدنی ندارند


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821825

روستای امکین یکی از روستاهای دهستان هندان طارم سفلی واقع در شهرستان قزوین است که اهالی این روستا در تامین آب شرب با مشکل مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح امروز قزوین، روستای امکین یکی از روستاهای دهستان هندان طارم سفلی واقع در شهرستان کزوین در ارتفاع 220 متری از سطح دریا نیز یکی از روستاهای دست و پنجه نرم کننده با کم آبی است. سر و صدای زیادی به پا کرد

این روستا تحت پوشش شرکت آب استانی است. کنتورهای آب در آن تعبیه شده و ماهیانه قبض آب برای روستاییان صادر می شود. دو سال پیش به دلیل خشکسالی آب چشمه ها کاهش یافت و اهالی با کمک خیرین آب رودخانه را برای ذخیره آب شرب به منطقه انتقال دادند.

روستای امکین سکونتگاهی جنگلی بوده و زیستگاه حیوانات زیادی از جمله گراز وحشی، پلنگ و خرس است و گاهی از آب رودخانه به عنوان گله استفاده می کند که باعث تجمع حیوانات جنگل در آب رودخانه و سلامت آب رودخانه می شود. آب آشامیدنی روستای امروزی است. این در حالی است که در فصول سرد سال، آب رودخانه بر اثر بارندگی کدر می شود و ساکنان مجبورند برای یک لیوان نوشیدنی، گل و لای آب را بردارند.

b15708d3 e217 43ba 89ed e55b9272233a خبر خاکستری

رحیم فلا محمودیان رئیس شورای اسلامی روستای امکین در تشریح این مشکل گفت: طی دو سال گذشته اقدامات پیگیری متعددی انجام دادیم و در نهایت با اقدامات پیگیری، آبفا نقشه برداری و حفاری را انجام داد. چاه را به منبع آب شرب وصل کنید؛ «با کمک مردم 60 میلیون تومان برای حفر چاه هزینه شد، اما پس از 50 درصد پیشرفت، به دلیل جریان کم آب، از حفر چاه منصرف شدند. باز هم پیمانکار و کارشناس سه مکان دیگر را برای حفر چاه پیشنهاد کردند و هزینه آن را حدود یک میلیارد تن تخمین زدند که آبفا آن را بالا برآورد کرد و گفت نمی تواند اعتبار بدهد و الان هفت ماه است که بحث آب و فاضلاب است. آنها به دهقانان می دهند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی وقت تصمیم گرفته بود آب شرب روستا از رودخانه تامین شود، افزود: بر این اساس از اردیبهشت ماه یک هزار و 400 آب شرب روستا از رودخانه تامین می شود. آب آشامیدنی روستا در سال های گذشته از چهار چشمه که به دلیل خشکسالی کاهش یافته بود تامین می شد به طوری که به مدت 23 ساعت آب را جمع آوری و یک ساعت را فقط برای استفاده باز می کردند. البته ویک دو فنر بهبود داد و دو فنر دیگر باقی ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید