توسعه مرکز بهداشت نبض سلامت جامعه روستایی/ 51 مرکز بهداشتی درمانی جدید در شهرستان چابهار راه اندازی می شود

ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922243

استفاده از امکانات بهداشتی حق همه افراد جامعه است و در چند سال اخیر دستیابی به این هدف میسر شده است، بدین منظور طبق توافق اولیه کارشناسان وزارت بهداشت، 51 سلامت جدید مراکزی در مناطق روستایی شهرستان چابهار ایجاد شده و خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; مراکز بهداشتی و درمانی اولین و دوستدار محیط زیست ترین واحد روستایی ارائه دهنده خدمات در سیستم شبکه بهداشت و درمان کشور به شمار می روند و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت مردم ایفا می کنند.

هر خانه بهداشت بسته به شرایط جغرافیایی یک یا چند روستا را تحت پوشش قرار می دهد و ارتقای شاخص های بهداشتی در کشور به ویژه در روستاها به فعالیت آن ها بستگی دارد.

مهمترین رسالت خانه های بهداشت در روستاها ارائه خدمات پیشگیرانه و ارتقای کیفیت زندگی است و مهمترین وظایف این خانه ها عبارتند از: مراقبت از مادر و کودک، بهداشت محیط، بهبود محیط زیست، آموزش افراد، تامین مکمل ها و چیزهای دیگری که در حال حاضر هستند. با توجه به تغییر چهره بیماری ها از واگیر به غیر واگیر، برنامه های کنترل فشار خون، دیابت و سلامت روان به برنامه مراکز بهداشتی درمانی اضافه شده است.

51 مرکز بهداشتی درمانی جدید در شهرستان چابهار راه اندازی می شود

همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با اشاره به نشست مشترک کارشناسان توسعه شبکه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با مدیران آن شهرستان گفت: در این جلسه ضمن بررسی وضعیت موجود. ارائه خدمات در مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهرستان و لزوم گسترش آن با پیشنهاد ایجاد 4 مرکز خدمات جامع سلامت، 42 مرکز بهداشت و 5 مرکز بهداشتی درمانی جدید در چابهار موافقت شد.

و ادامه داد: پس از تایید وزارتخانه سازوکار لازم برای ساخت و تامین نیروی انسانی این مراکز راه اندازی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: مناطق مورد نظر برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و خانه های بهداشت با توجه به نیاز شهر در نقاط مختلف شناسایی و در ابتدا به تایید شبکه کارشناسان توسعه وزارت بهداشت رسید.

وی با بیان اینکه افزایش مراکز بهداشتی درمانی منجر به کاهش تعداد بیماری ها در جامعه روستایی شده است، تصریح کرد: مرکز بهداشت دوستدار محیط زیست روستایی ترین واحد ارائه دهنده خدمات در شبکه بهداشت و درمان کشور است و با افزایش دسترسی مردم به این مراکز، شاخص های آموزشی و بهداشتی مردم نیز در حال بهبود است.

دادگر گفت: هم اکنون خدمات اولیه سلامت در 46 مرکز بهداشتی درمانی شهرستان چابهار در حال ارائه است و با راه اندازی مراکز جدید گام بزرگی در راستای ارائه خدمات بهداشتی به مردم برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید