تحقق وعده تقویت برق مجتمع گلخانه ای درمیان


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820587

در پی بازدید استاندار خراسان جنوبی از مجتمع گلخانه ای شهرستان درمیان، عملیات اجرایی تقویت و توسعه برق این مجتمع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تن آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، 19 اسفندماه سال گذشته جواد کنات استاندار خراسان جنوبی به همراه حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و حصاف در مجلس شورای اسلامی از مجتمع گلخانه ای درمیان بازدید کردند. وضعیت واحدهای فعال و واحدهای در حال ساخت ،

یکی از موارد مطرح شده تامین برق مورد نیاز این مجموعه و همچنین افزایش توزیع آب چاه ها از جمله نیازهای این مجموعه بود.

فرماندار نیز در جلسه شورای اداری شهرستان در همان روز قول پیگیری این درخواست ها را داد و هم اکنون تقویت و توسعه برق مجموعه گلخانه ای در دست اقدام است.

فرجامی فرماندار درمیان نیز در گفتگو با خبرنگار ما از تحقق وعده فرماندار و حل مشکلات برق مجتمع گلخانه ای این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در این مجتمع گلخانه ای درمیان نیز در حال انجام است.

وی افزود: فاز دوم در مرحله اعطای وام با تقویت سه دستگاه پست هوایی و وام مورد نیاز 500 میلیون تنی است و در صورت اعطای وام تا پایان فروردین ماه محقق می شود. فاز سوم در مرحله پیش بینی اعتبار با نصب 2 پست جدید و تکمیل زیرساخت های دیگر و با اعتبار لازم یک میلیارد تومان است و تا پایان سال 1401 محقق می شود.

فرماندار درمیان گفت: مساحت کل مجموعه گلخانه ای این شهرستان 20 هکتار است که 13 هکتار آن به کشت گلخانه ای اختصاص دارد و محصولات گلخانه ای شامل سبزیجات، صیفی جات، علف های هرز و گیاهان دارویی است.

وی افزود: در سال های اخیر توسعه گلخانه ها در منطقه رو به رشد است و تاکنون زمین 29 گلخانه به متقاضیان واگذار شده است.

فردزمی فرد گفت: مجتمع گلخانه ای درمیان با ایجاد 41 واحد 3100 متر مربعی در قالب 20 هکتار، شرایط کار را برای فارغ التحصیلان کشاورزی و علاقه مندان به این رشته فراهم کرده است و از واحدهای مشترک این مجتمع تحت پوشش قرار می گیرد. ساخت 10 واحد فعال و 10 واحد گلخانه ای.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید