ناپایداری شرایط آب و هوا و دریا هرمزگان / شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنید

ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796018

سی سی پور با اشاره به اینکه به دلیل افزایش ابر و افزایش لحظه ای سرعت باد در طول روز به طور موقت دریا مواج خواهد بود، گفت: امروز شناورهای سبک باید از تردد دریایی به ویژه در دریای عمان و تنگه هرمز خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه سیسی پور کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت:
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دامنه این سامانه بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه با پیش بینی بارش در بیشتر استان به تدریج گسترش می یابد. در این مدت بارش در نواحی شرقی استان و برخی مناطق دریایی قابل توجه خواهد بود و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.
سی سی پور افزود: پیش بینی می شود فعالیت سامانه بارشی تا اوایل روز سه شنبه ۱۴ دی ماه در استان هرمزگان متناوب باشد. شدت بارندگی در استان هرمزگان در اوایل هفته آینده به ویژه یکشنبه 13 دی ماه موجب جاری شدن سیلاب و طغیان فصلی رودخانه ها می شود.
وی با بیان اینکه دریا در طول روز به دلیل افزایش ابر و افزایش لحظه ای سرعت باد به طور موقت مواج می شود، گفت: وزش باد شدید از روز جمعه تا اوایل هفته آینده موجب طغیان دریا و اختلال در تردد دریایی می شود.
کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم برای مقابله با خطر وقوع سیل به ویژه اوایل هفته آینده در استان انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید