لزوم توجه بیشتر به ترددهای دریایی در هرمزگان / احتمال غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به شیلات و تورهای ماهیگیری


زمان: 08:01h
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809751

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد؛

حسن زاده گفت: انتشار نقشه و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده نشان از ناپایداری شرایط جوی و دریایی دارد که باعث اختلال در تردد دریایی و آسیب به شناورهای سبک و تورهای ماهیگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد حسن زاده مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبر هرمز گفت: و در مناطق فراساحلی حدود 200 سانتی متر از جمله اثرات این سامانه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری است.

وی همچنین به مناطق تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و افزود: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه کشم، هرمز، لارک، هنگام، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، کیش. و لاوان بیش از همه از این متاثر می شوند آنها یک سیستم خواهند داشت.

حسن زاده گفت: سامانه نوسان موج متوسط ​​از روز دوشنبه در استان آغاز به کار می کند که با سرعت باد و احتمال گرد و خاک و بارش پراکنده در ارتفاعات و نقاط استان افزایش می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در تشریح سامانه مورد انتظار گفت: این سامانه دارای ریسک است.

حسن زاده تاکید کرد: با توجه به طوفانی بودن دریا از شناورهای سبک، فعالیت های تفریحی و شنا به ویژه در بنادر مرکزی و غرب استان خودداری شود.

وی ادامه داد: برای تردد کشتی های مسافربری به ویژه در بنادر مرکزی و غرب استان و کشتی های تجاری به بنادر بوشهر و خوزستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس باید اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید