تورهای نعل اسبی در کهگیلویه و بویراحمد / آیا نسبت تورهای صادراتی و وارداتی رعایت می شود؟


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834540

تبلیغ تورهای خارج از کشور در آستانه ورود چند تور یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروزه گردشگری و صنعت گردشگری یکی از مهم ترین منابع درآمدی در جهان است که می توان آن را یکی از عوامل مهم توسعه منطقه گردشگری دانست.

باید گفت گردشگری پس از تولید نفت و خودرو سومین منبع درآمدی کشور است، منبع درآمدی که می تواند با جذب گردشگر گام مهمی در رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد بردارد.

این استان با وجود وسعت کم، دارای آبشارهای سرسبز و جنگل های وسیع، پیست اسکی کاکان، منطقه حفاظت شده دنا، باغات سیب و انگور و تقسیم آن به بخش های سردسیری و گرمسیری است که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از تمام نقاط سال است. و حتی در خارج از کشور

از سوی دیگر تنوع و تولید صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد که از دیرباز جزو هنرهای زنان و دختران این دیار بوده است می تواند برای توسعه صادرات غیرنفتی به این استان مفید باشد.


ebcc0d19 6351 49f2 b6b5 4856309704c6 خبر خاکستری

اما یکی از نکاتی که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرد این است که مسئولان استانی چه امکاناتی برای ورود به تورهای این استان به ویژه شیطان یاسود در نظر گرفته اند؟ در حالی که به دنبال جذب یا صادرات گردشگر هستیم، یاسوج پایتخت طبیعی ایران است اما آیا در عمل هم همینطور است؟

اخیراً آگهی ای در فضای مجازی منتشر شده است که با تبلیغات رنگارنگ و لعاب سعی در ترغیب مردم به سفر به ترکیه دارد. اگرچه سفر و تنوع گردشگری خوب است، اما اگر تور خارج از استان یا کشور داشته باشیم، دو تور در روستا وارد می کنیم تا بازار گردشگری و توسعه رونق بگیرد.

مسئولان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و متولیان گردشگری باید پاسخ دهند که چه اقداماتی برای هدایت تورهای استانی انجام داده اند و برای آینده چه برنامه ای برای رونق صنعت پرسود گردشگری و حتی کمک به ورود ارز دارند. در بازار استان بیایید باشیم



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید