امتیاز صفر تسهیلات صادراتی کهگیلویه و بویراحمد بر عهده کیست؟


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901411

48.8 درصد از متقاضیان تسهیل صادرات کشور در 5 ماهه امسال توانستند بیش از 1.284 میلیارد تومان اعتبار کسب کنند، این در حالی است که سهم کهگیلویه و بویراحمد از سال 1388 تاکنون صفر بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ آمار متناقض صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد مدت هاست که مایه دردسر این استان شده است تا اینکه آخرین اطلاعات از صادرات استان نشان داد. کاهش ارزش کالاهای ارسال شده

اگر بخواهیم مشکلات پیش روی صادرات در کهگیلویه و بویار احمد را بررسی کنیم، با چالش های زیادی مواجه می شویم که در این گزارش نمی توان به آن اشاره کرد.

مواردی مانند نبود نمایشگاه تخصصی، عدم تخصیص تسهیلات صادراتی، مشکلات سازمان بهداشت در خصوص گواهی سلامت، تعهدات ارزی، صادرات کالا به خارج از استان، درخواست اظهار ارز محصولات کشاورزی، توقف ماشین آلات در کشور مبدا. افزایش هزینه های حمل و نقل و ایجاد اداره نامه های خلق الساعه از جمله مشکلاتی است که تجار و صادرکنندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

حمایت از صادرات دولت مقوله ای جهانی است که باعث رشد این حوزه و ارز در کشور می شود، موضوعی که در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمارهای منتشر شده به نظر می رسد مسئولان نسبت به آن بی تفاوت بوده اند. برای چندین سال.

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (سومات) در پنج ماهه امسال بیش از یک هزار و 284 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صادراتی در قالب 60 قلم کالا از جمله اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، زنجان، سیستان و بلوچستان، قم، کوگیلویه و بویراحمد، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و مناطق آزاد هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکردند.

البته اطلاعات مربوط به تسهیلات ارائه شده به واحدهای صادراتی از ابتدای ارائه آنها یعنی. خرداد 1399 تا پایان تیرماه سال جاری منتشر شده است که نشان می دهد در این مدت بیش از 6516 میلیارد تومان در قالب 356 فقره پرداخت شده است.

جزئیات اطلاعات منتشر شده در چهار ماهه نیز نشان می دهد که از خرداد 1398 تا پایان تیرماه امسال، اصفهان بیشترین تسهیلات را دریافت کرده است، اما به پنج استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان هیچ تسهیلاتی تعلق نگرفته است. ، کوگیلویه و بویار احمد.

رفع موانع و مشکلات صادرات در کهگیلویه و بویراحمد موضوع مهمی است که باید مورد توجه جدی نمایندگان عالی دولت سیزدهم قرار گیرد، از جمله مشکلات پیش روی درخواست تسهیلات که آمارهای این وزارتخانه گواه آن است. که کهگیلویه و بویار احمد چند سال عقب هستند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید