آلمان، سوئیس و کویت عمده ترین مشتریان صادراتی کهگیلویه و بویراحمد هستند


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918961

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ارزش محصولات صادراتی استان به سایر کشورها را برآورد کرد و گفت: 8.8 میلیون دلار کالا به کشورهای آلمان، کویت و سوئیس صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، صادرات کالا به خارج از کشور به معنای فروش محصولات و خدماتی است که در داخل کشور تهیه یا ساخته و به کشورهای خارجی ارسال می شود.

صادرات برای اقتصاد بسیار مهم است زیرا بازارهای بیشتری را برای ارائه محصول و خدمات به مردم و شرکت ها ایجاد می کند، افزایش کالاهای صادراتی باعث افزایش تولید و در نهایت اشتغال و رونق اقتصادی می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند یکی از استان های تولید و صادرات در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی، آب های روان، معادن و منابع نفتی، آرایشی و بهداشتی، محصولات کشاورزی و سایر ظرفیت ها باشد.

در این راستا علاوه بر حمایت از فعالان اقتصادی استان و رفع موانع تولید، می توان محصولات استان را به مناطق مختلف کشور و خارج از کشور صادر کرد و همچنین ظرفیت های جدیدی برای رشد و توسعه استان ایجاد کرد. کهگیلویه و بویراحمد شاهد رونق بازار محصولات استان در گرایش صادرات کالا باشد.

مدیرکل صنعت و معدن کهگیلویه و بویار احمد به میزان صادرات محصولات این استان به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: امسال 436 هزار و 512 تن کالا از کهگیلویه و بویار احمد صادر شد.

روزبهان ارزش کالاهای صادراتی استان به کشورهای خارجی را برآورد کرد و گفت: ارزش کالاهای صادراتی امسال بیش از سه میلیون و 926 هزار دلار است.

رزباچان به تشریح نوع کالاهای صادراتی استان پرداخت و ادامه داد: کلینکر سیمان خاکستری، عصاره گیاهی، پودر و عصاره کپک شیرین بیان، فرش و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین کالاهای صادراتی استان است که این کالاها به آلمان صادر می شود. , سوئیس , کویت به تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان، عراق، افغانستان و سایر کشورها صادر می شود.

روزباچان در پایان درباره ارزش کالاهای صادراتی در سال 1400 توضیح داد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی استان در سال گذشته 8.8 میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید