آمادگی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای جام جهانی قطر/ عمان مقصد جدید صادراتی این استان


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842346

استاندار کهگیلویه و بیر احمد گفت: جام جهانی قطر فرصتی برای استان کهگیلویه و بیر احمد است، مسئولان باید آمادگی برقراری ارتباط با قطر را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز دومین جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار و جانشین فرمانده سپاه فتح و مدیران کل دستگاه ها و ادارات اجرایی استان برگزار شد.

شهابی فر در ابتدای این نشست گفت: برای سال جدید برای همه استان ها رشد اقتصادی پیش بینی شده است، رشد اقتصادی 9 درصدی برای این استان در نظر گرفته شده است، در بحث اشتغال باید جمعیت فعال استان افزایش یابد.

وی گفت: بیکاری در استان به 9.1 رسیده است. در سال 1999، این نرخ بیکاری 10 بود که نشان دهنده بهبود شرایط است و 64 تریلیون تن فولاد برای رشد 9 درصدی اقتصاد استان پیش بینی شده است. این مقدار از منابع توسط منابع مختلف از جمله دولت، بانک ها، بخش خصوصی و غیره ارائه می شود.

شهابی گفت: یکسری موانع برای دستیابی به این رشد وجود دارد، زیرساخت ارتباطی ضعیفی داریم. مشکل دیگر توزیع نامتعادل جمعیت است. این یک استان است.

وی گفت: بیواتانول و فسفات باید پیگیری شود تا بتوانیم رشد اقتصادی لازم را برای هر سه حوزه استان در سند رشد اقتصادی در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری به دست آوریم، باید به سمت باغات برویم. دامداری و پرورش گیاهان دارویی، آبزی پروری باید مورد توجه قرار گیرد.

شهابی فر گفت: باید در هر استان مرکز توسعه تجارت ایجاد شود و مقصد صادرات در نظر گرفته شود و بخش دولتی برای افزایش و توسعه صادرات با فعالان اقتصادی همکاری کند.

معاون برنامه و بودجه استان گفت: ظرفیت مهمی در تبصره قانون بودجه کشور پیش بینی شده که برای رشد و توسعه استان های کشور است.

عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوه برنامه ریزی با واقعیت های موجود استان همخوانی ندارد، خلأهایی در برنامه ریزی در این برنامه ریزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها باید به طور جدی وارد ارتباط با قطر شوند، اتاق بازرگانی نیز باید ورودی عملیاتی داشته باشد، روسیه کشور دیگری است که روسیه همچنان به برخی کالاها نیاز دارد، مثلاً برای میوه جات، ارتباط با روسیه بسیار مهم است. برای قطر و روسیه برنامه ریزی شده است.

عسگری گفت: در بحث سرمایه گذاری و رشد، پیگیری این دو کشور، فعال سازی ظرفیت های صادراتی بسیار مهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: آهنگ کند است، وقت نداریم، بازار بزرگی در کنار ما شکل می گیرد. ما باید در قطر و کشورهای عربی بفروشیم. بیایید برای جام جهانی قطر آب معدنی صادر کنیم، میوه های استان از جمله سیب های استان کیفیت بسیار خوبی دارند، گچساران و باشت ما بهترین لیمو ترش را دارند و فعالیت بیشتری در محصولات دانش بنیان

احمدزاده افزود: در استان موارد زیادی برای صادرات وجود دارد، این موارد باید سریعتر اعمال شود و می توانیم به سرعت به این کشورها صادرات داشته باشیم، نیاز به ارتباط مسئولان قطری با مسئولان استانی است.

یک مقام ارشد دولتی در استان گفت: روسیه بازی می کند صادرات فلفل از استان به روسیه متوقف شده و مجبور شدیم از طریق ترکیه وارد شویم و کشاورز ما به شدت آسیب دید.

وی گفت: عمان در حال تبدیل شدن به یک کشور اقتصادی است، عمان را به جای روسیه انتخاب کنید، به زودی با کشورهای عمان وارد مذاکره شوید و بازار صادراتی استان را محاسبه کنید، اکنون بهترین بازار سیمان مارگون در کویت از این لینک ها استفاده کنید. همه کالاهایی که ظرفیت صادراتی دارند را بشمارید و سریعتر برنامه ریزی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید