بهره برداری از اعتبارات در برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد صفر شد/ محورهای پاتاوه و سی سخت اعتبار ویژه ای دریافت کردند.

ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786085

شورای فنی استان صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار تشکیل شد تا آخرین وضعیت پروژه های راه و شهرسازی استان در این جلسه تشریح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور معاون عمرانی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد.

سیاوش فرهادی گفت: تعریض محور چرام دهدشت قرار بود در سال 1400 به بهره برداری برسد که تاکنون تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حفاری ها مشکلاتی را ایجاد کرده و هر لحظه ممکن است حادثه ای در این محور رخ دهد.

وی گفت: محور آسفالت دهداش سوک در چهارراه و اتصال کل روستای کیاسر از دیگر پروژه ها است. این محور نیز تنها به چند متر آسفالت نیاز دارد که باید با سرعت بیشتری روی آن عمل کرد.

فرهادی گفت: سه راهی دهدشت چرام که قرارداد آن در سال 93 منعقد شده بود و قرار بود 12 ماه دیگر به پایان برسد، تاکنون اتفاق نیفتاده و کار به پایان نرسیده است.

رئیس گروه نظارت سازمان برنامه بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: الحاقی چرم دهدشت را داریم که به بهره برداری رسیده است اما در این محور تابلوی راهنما نصب نشده و بسیار خطرناک است. . این محور نیاز به علامت گذاری و علامت دارد.»

فرهادی گفت: توسعه سه راه دهدشت تولیان از دیگر پروژه هایی است که از سال 99 به توافق رسیده است اما به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی کمی داشته است.
نیک اقبالی گفت: بخشی از این طول سنگفرش است و تنها 500 متر باقی مانده است و پل نیاز به خاکریز دارد. پروژه آغاز شده و قیر آن نیز آماده شده است.
رئیس گروه نظارت سازمان برنامه بودجه استان در خصوص وضعیت پروژه های دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان چرام 28 درصد پیشرفت فیزیکی، لنده 37 درصد، لیکک 83 درصد و درمانگاه دهدشت 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کیومر حاجی زاده صبح امروز در جلسه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار افزایش چشمگیری در بودجه استان در حوزه عمران وجود دارد.

وی وام در بخش های مختلف از جمله محرومیت زدایی، آب و راه و وام سفر ریاست جمهوری را برشمرد و افزود: در سفر ریاست جمهوری 400 میلیارد تن برای جاده سی سخت به یاسود مورد بررسی قرار گرفت.

نیک اقبالی گفت: 200 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل پروژه های راه روستایی با پیگیری اعطا شده است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها پس از گذشت 8 ماه از سال، گفت: برخی دستگاه ها در جذب اسناد صفر هستند. نیاز است که این کار انجام شود.

حاجی زاده با بیان اینکه در ابتدای پروژه ها جهش خوبی داریم، تصریح کرد: خبر راه اندازی پروژه آبرسانی در شهرک لیکک خوشایند است و باید برای رفع تعارضات با میراث فرهنگی تلاش مضاعف کرد.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری 500 میلیارد تن برای جاده پاتاوه – دهداش تخصیص یافت که این پروژه طی یک سال و نیم گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل برخی پروژه ها به حرکت جهادی نیاز است و سه سامانه آب، معابر و ورودی شهرها و اثاثیه شهری در استان در اولویت تکمیل پروژه است و علاوه بر آن برای جمع آوری بودجه، از پروژه مراقبت کنید.

حاجی زاده ادامه داد: در 95 درصد پروژه ها مشکلی با وام نداریم و تاخیر در اتمام پروژه ها در استان مشکل ساز شده و دستگاه ها باید در تعامل با یکدیگر دقت بیشتری داشته باشند.

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از بازدید از پروژه برگزاری جلسات شورای فنی تعامل با بخش خصوصی برای تکمیل پروژه ها در اسرع وقت است.

حاجی زاده با اشاره به بلاتکلیفی سه پروژه بهداشتی و ساخت سه بیمارستان در شهرستان های لنده، چرام و بهمئی گفت: دانشکده پزشکی استان باید در انتخاب پیمانکار دقت لازم را داشته باشد و سعی کند پروژه را برای بهره برداری به یک شرکت بیمارستانی واگذار کند. با توجه به اهمیت موضوع وارد ماجرا نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید