اعتبار برچسب تمدید اعتبار گذرنامه سفر به عراق تا پایان ماه محرم و صفر/صدور 350 هزار کارت ویژه اربعین


ساعت: 13:32
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895308

بر اساس مذاکرات انجام شده با کشور عراق، اعتبار برچسب تمدید گذرنامه برای سفر به عراق فقط تا پایان ماه محرم و صفر اعتبار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار مهدی حاجیان درباره اعتبار برچسب های تمدید اعتبار گذرنامه برای سفر به عراق گفت: برچسب اعتبار گذرنامه هایی که فاقد اعتبار هستند توسط مراکز گذرنامه صادر می شود و این گذرنامه 6 ماه اعتبار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با دولت عراق، این استیکرها فقط تا پایان ماه محرم و صفر اعتبار دارند و آن هم با یک خروجی به عراق است. عراق داده نمی شود و ارزش و اعتبار گذر ویژه اربعین یکسان است.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه این گذر ویژه تنها یک بار اعتبار دارد و پس از ورود به ایران از عراق باطل است، افزود: گذر ویژه اربعین برای خروج از کشور نیز تا پایان ماه صفر اعتبار دارد. اگر فردی این کارت را داشته باشد و بعد از سفر به عراق بخواهد از کشور خارج شود، اجازه خروج نخواهد داشت.




صدور 350 هزار کارت ویژه اربعین



معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: تاکنون 350 هزار گذر موقت برای اربعین حسینی صادر شده که از این تعداد 310 هزار تا به پست تحویل داده شده تا به دست متقاضیان برسد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور، مراکز گذرنامه تا ساعت 18 و در حالی که مردم منتظر خدمت و خدمت رسانی به متقاضیان هستند باز است.

سردار حاجیان گفت: تمدید گذرنامه های منقضی شده بین 2 تا 3 دقیقه در مراکز صدور گذرنامه انجام می شود، اما برخی از متقاضیان به دنبال اطلاع از سرنوشت صدور گذرنامه خود هستند که باید از طریق پلیس من انجام شود. “سایت پلیس” دائمی باشد.

وی تصریح کرد: افرادی که قبلاً برای دریافت گذرنامه به پلیس +10 مراجعه کرده اند و به دلیل مراجعه متعدد آن را دریافت نکرده اند می توانند کارت ویژه اربعین را در همین مراکز دریافت کنند.

سخنگوی پلیس فراجا اعلام کرد: علاوه بر مراکز ستارخان و مطهری تهران، دو مرکز دیگر یکی در جنت آباد و دیگری در شهرری آماده خدمت رسانی به زائران و صدور کارت موقت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید