صدور و تمدید کارت بازرگانی مشمول پرداخت مالیات می باشد/حذف امضاء طلایی از طریق صدور کارت بازرگانی هوشمند

ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795548

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهبود وضعیت صدور کارت بازرگانی، دیگر امکان صدور و تمدید کارت بازرگانی بدون پرداخت مالیات وجود ندارد و تمامی امضاهای طلا و اجاره از این بند حذف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین امروز در مراسم افتتاحیه صدور کارت بازرگانی هوشمند بدون دخالت عامل انسانی گفت: از این پس صدور و تمدید کارت بازرگانی مشمول مالیات است.

وی با بیان اینکه تصاویری از سوء استفاده افراد از کارت بازرگانی در ذهن آنها وجود دارد، افزود: با هوشمندسازی کارت بازرگانی به مردم این اطمینان را می دهیم که هیچکس بدون پرداخت مالیات نمی تواند کارت بازرگانی بگیرد و ما بیشتر خواهیم شد. یک کودک 500 میلیونی «دلار باید صادر شود، به عبارت دیگر شاهد سوء استفاده در این بخش نخواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلاحات در صدور کارت بازرگانی از طریق بهبود انجام شده است، بر لزوم تکمیل سامانه معاملات تاکید کرد و گفت: کارت بازرگانی به دنبال قانونی بودیم که فرد بالغ در یک منطقه دورافتاده. یا کودک دیگر نمی تواند کارت بازرگانی دریافت کند.

فاطمی امین ادامه داد: با بهبود صدور کارت بازرگانی و قوانینی که برای صدور آن در نظر گرفته شده است، هیچکس نمی تواند بدون پرداخت مالیات کارت بازرگانی بگیرد و اطلاعات ابزار مقابله با سوء استفاده را در اختیار ما قرار داده است.

وی در خصوص موضوع نظارت بر روند بهبود صدور کارت بازرگانی گفت: بر این اساس راه بسیاری از مفاسد بسته است و یکی از پرونده ها و پیگیری های ما حذف رانت و طلا امضا است که اتفاق افتاد. . در حوزه کارت بازرگانی «بورس کالا نیز مشمول لغو امضا و رانت طلا شده است.

وی به وضعیت صادرات بسیار مطلوب کشور اشاره کرد و گفت: قطعا امسال از مرز 40 میلیارد دلار صادرات عبور کرده ایم. شناسایی موانع صادرات برای ما بسیار مهم است، بنابراین به پیشنهاد صادرکنندگان این موانع شناسایی شده است و وظیفه ما این است که برای رفع محدودیت ها تلاش کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر صمت افزود: ظرفیت های پیشرو زیادی داریم و اگر موانع را برطرف کنیم و از تولید حمایت کنیم، بسیاری از مسائل در مدیریت بازار حل می شود. بسیاری از آژانس ها مسئول سیستم کل معاملات هستند، اما مسئولیت آن بر عهده وزارت صمت است.

فاطمی امین با بیان اینکه در اسفندماه تکمیل این سامانه را اعلام می کنیم، گفت: با تکمیل این سامانه دولت باید چهار اقدام شامل اولویت بندی، تنظیم، تسهیل و نظارت را انجام دهد.

حذف امضاهای طلایی از فرآیند صدور کارت بازرگانی

وی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: صدور کارت بازرگانی هوشمند یکی از پروژه های کل سامانه معاملاتی است که قول داده بودیم تا پایان سال تکمیل شود.

وی افزود: این کار بسیار مهم است و فضای کسب و کار را تسهیل می کند. بنابراین در قالب این سامانه در کمتر از یک ساعت 25 استعلام از 20 دستگاه دریافت می شود. بر همین اساس بسیاری از معاملات و مهمتر از آن طلا امضا و رانت حذف شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قاطعانه اعلام می‌کنم که از امروز هیچ امضایی برای طلا و اجاره در فرآیند صدور کارت بازرگانی وجود نخواهد داشت و خاطره‌ای که یک کودک میلیون‌ها دلار صادر و وارد کرده است، کاملا از بین می‌رود. “

فاطمی گفت: امسال در زمینه صادرات پیشرفت زیادی داشته ایم و صادرات بیش از آنچه انتظار داشتیم افزایش می یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد ما در وزارت صمت رفع فساد و طلا امضاست و یکی از وظایف ما در این حوزه توجه به بورس و خرید مواد اولیه از بورس است. . در گذشته 30 گروه کالایی سهمیه بندی شده اند که 20 گروه حذف شده و در این 20 کالا سهمیه نداریم و این اقدام یکی از مصادیق کاهش فساد و طلا امضا در بورس است.

وی افزود: بورس یک بازار رقابتی است که بر اساس عرضه و تقاضا تعدیل می شود و ممکن است برخی واحدها قیمت تمام شده بالاتری داشته باشند.

فاطمی امین افزود: قیمت کالاها در بورس شفاف و رقابتی است و به عبارتی از روند دلار جدا شده است و این نکته ای است که من از ابتدا تاکید کردم که اقتصاد کشور نباید به دلار گره بخورد. زیرا نوسانات نرخ ارز باعث ایجاد نوسان در همه چیز می شود.

وی گفت: هفته گذشته با وجود اینکه قیمت ارز در نوسان بود، اما شاهد ثبات در بازار فولاد بودیم و این خبر خوبی برای پیش بینی پذیری اقتصاد ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری معادن نیز گفت: یکی از اقدامات ما در وزارت صمت واگذاری معادن بزرگ به گونه ای است که مردم سهامدار شوند. ماه گذشته یکی از آن پروژه ها که بیش از 3 هزار میلیارد تن در آن سرمایه گذاری شده بود واگذار شد و مزایده آن مشروط به واگذاری 40 درصد سهام معدن به مردم بود.

وی گفت: موضع ما این است که معادن یک گنجینه ملی است و باید فعال شود و مردم از این فرصت استفاده کنند به همین منظور سه بسته معدنی در این ماه ارائه می شود.

فاطمی امین در پاسخ به سوالی مبنی بر درج قیمت تولید برای برخی کالاها گفت: به دلیل عدم شفافیت در سیستم توزیع، این طرح از دو ماه پیش کلید خورد و هفته گذشته اجرایی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عدم شفافیت که منجر به پول بیشتر در سیستم توزیع شده است، اما با معرفی قیمت مولد به جای قیمت مصرف کننده، این مشکل و سوء استفاده های موجود برطرف می شود. “

وی با بیان اینکه درج قیمت تولیدکننده در محصول مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفت، افزود: به این ترتیب خط تولید و توزیع شفاف نخواهد بود و دیگر شاهد درج قیمت غیرمعمول و نامطلوب محصول نخواهیم بود. مشتری در سیستم توزیع

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید