تمامی کارت های هوشمند ملی تا پایان خرداد ماه 1401 تحویل متقاضیان می شود / ثبت نام 93.6 درصد از واجدین شرایط استان زنجان برای دریافت کارت هوشمند ملی

ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800684

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان درباره زمان تحویل کارت هوشمند ملی گفت: سازمان ثبت احوال قول داده است که در سه ماهه پایانی امسال و سه ماهه اول سال 1401، 5 میلیون کارت ملی هوشمند در سراسر کشور چاپ و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ژاله چیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص علت تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند با وجود اینکه حدود 3 سال از این درخواست می گذرد، گفت: کارت هوشمند ملی به صورت متمرکز و توسط سازمان ثبت احوال صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه کارت های خام باید برای چاپ در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به هر حال این کارت ها تاکنون با تاخیر انجام شده و در ماه های مورد نیاز در اختیار سازمان قرار نمی گیرد و به همین دلیل کارت های کمتری در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می گیرد. «دلیل اصلی تاخیر در صدور کارت است.

ژاله چیان افزود: بر اساس وعده سازمان ثبت احوال مقرر شد در سه ماهه پایانی امسال و سه ماهه اول سال 1401 ماهانه یک میلیون و 500 هزار کارت هوشمند ملی در کشور تحویل و چاپ شود. . “

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در صورت تحقق وعده داده شده به سازمان ثبت احوال و تحویل کارت ها به سازمان، تا خرداد ماه سال آینده کارت ها به صفر می رسد. كليه كارت ها تاكنون اعمال شده است.

وی گفت: پس از ایجاد مشکل در چاپ و تحویل کارت ملی هوشمند، تلاش شده افرادی که برای کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند، هیچ مشکلی نداشته باشند. کد ملی، سریال و رهگیری زمان ثبت نام را از متقاضی دریافت می کند و خدمات لازم را ارائه می دهد و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

ژاله چیان خاطرنشان کرد: اطلاعات مردم به روز در سامانه ثبت شده و بلافاصله در سامانه تمامی بانک ها، ادارات و تمامی موسسات قابل مشاهده است و هیچکس برای عدم دریافت فیزیکی کارت ملی هوشمند مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه کارت های هوشمند همچنان در حال چاپ است، اما تعداد کمی از آنها چاپ می شود و کمبود کارت به صورت ماهانه انباشته می شود، افزود: کارت در صدور و ارائه سطح بازگشت به کشور داوطلبان است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه چاپ شناسنامه متعلق به استان هاست و در صورت نیاز حتی یک روزه صادر می شود، گفت: در حال بیرون آمدن است.

وی با اشاره به آمار ثبت نام متقاضیان کارت ملی هوشمند در استان زنجان گفت: تا پایان آذرماه سال جاری از 860 هزار واجد شرایط استان 805 هزار و 568 نفر معادل 93.6 درصد از افراد واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.

ژاله چیان با اشاره به اینکه ممکن است برخی از واجدین شرایط به دلیل کار یا دلایل دیگر در خارج از استان اقدام کرده باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند، حتی در صورت عدم صدور کارت، برای دریافت خدمات دستگاه ها دچار مشکل می شوند. مدیران، بانک ها و سایر موسسات این کار را نمی کنند.

وی در خصوص وضعیت استان زنجان نسبت به کشور گفت: میانگین ثبت نام کارت هوشمند ملی در کشور بین 94 تا 95 درصد است و استان زنجان از این نظر وضعیت مطلوبی دارد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه قطعاً به افرادی که شرایط را دارند توصیه می شود برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کنند، گفت: همانطور که گفته شد تمامی خدمات با شماره ملی ارائه می شود. و شهروندان تا زمانی که نیاز به کارت ملی هوشمند نداشته باشند، کد رهگیری ندارند و خدماتی به آنها ارائه نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دارای تراکم جمعیتی پایینی هستند و این فرصت مناسبی است تا شهروندان از آن برای دریافت کارت هوشمند ملی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید