مشکل ارائه بدنه کارت ملی هوشمند به دلیل تحریم است / تحویل کارت به متقاضی تا 3 ماه آینده


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901495

شفاف سازی مدیرکل ثبت احوال در خصوص تحویل کارت ملی هوشمند؛

رضا راحت دهمرده گفت: مشکل تهیه کارت های خام حل شد، تا 3 ماه آینده کارت های داوطلبان تحویل داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند معضلی است که مدت هاست گریبانگیر بسیاری از مردم شده است.

افرادی که منتظر کارت ملی هستند نیز احساس می کنند که اگر زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح وجود نداشت چرا اصرار به انجام آن داشت در حالی که تمام کارهای دولتی و بانکی با این کارت انجام می شود.

بسیاری از متقاضیان کارت ملی هوشمند در سیستان و بلوچستان از طولانی شدن پروسه تعویض کارت ملی خود گلایه دارند و معتقدند صدور کارت ملی باید سریعتر باشد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

رضا راحت دمارده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح کارت ملی هوشمند یک طرح ملی است و در سطح کشور آغاز شده است، گفت: برخی از اقدامات آن در استان ها و استان ها انجام می شود. شهرستان ها و مابقی در شهر تهران متمرکز هستند.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند به دلیل اعمال تحریم ها و مشکلات اعتباری و کارت خام با تاخیر مواجه شد، افزود: به دلیل تحریم های اعمال شده در سال گذشته و نبود کارت خام در سازمان ثبت احوال، وجود دارد. تأخیر در صدور کارت ملی بود مواردی در سطح کشور که این استان از این مورد مستثنی نبود و این امر باعث افزایش زمان انتظار مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی شد.

این مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم مشکل موجود را هر چه سریعتر برطرف کنیم و مردم استان از مدارک هویتی خود بهره مند شوند، گفت: به محض اینکه کارت های خام در اختیار ادارات ثبت احوال استان ها قرار گیرد، کارت هوشمند ملی تا سپس متقاضیان می توانند با استفاده از کد رهگیری ارائه شده در حین درخواست کارت ملی هوشمند، کارهایی را که نیاز به احراز هویت دارند، بدون مشکل انجام دهند.

وی ادامه داد: در گذشته حتی برای ثبت نام نیز باید صف تشکیل می شد، اما در حال حاضر تمامی نقاط کارت ملی هوشمند در استان به روز است و نیازی به نوبت بندی نیست زیرا ظرفیت خالی است و متقاضیان می توانند اقدام کنند. پس از اسکن مدارک و بارگذاری آنها در پایگاه ثبت احوال کشور، رسید برای افراد صادر می شود و برای دریافت خدمات با کد رهگیری روی آن مشکلی نخواهند داشت.

دهمرده خاطرنشان کرد: موضوع ارائه کارت خام حل شده و روند صدور کارت تسریع شده است. امیدواریم با این روند تا 3 ماه آینده تمامی کارت های ملی صادر و تحویل متقاضیان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید