تمامی کارت های هوشمند سوخت المثنی تا پایان سال تحویل داده می شود


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816417

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: موضوع صدور المثنی کارت هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی حل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کرامت ویس کرمی گفت: کارت هوشمند سوخت المثنی در دو بند خودروهای دولتی و شخصی صادر می شود. کارت خودروهای عمومی بنزین و گازوئیل اعم از مسافری یا باری با یک ماه ذخیره سوخت مشکلی ندارد و کارت آنها به موقع صادر می شود. اما در حوزه کارت های هوشمند خودروهای شخصی به دلیل مشکلات سیستم هوشمند سوخت، در صدور کارت با تاخیر مواجه شدیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، امکان انتقال سوخت باقی‌مانده که در کارت‌های گم‌شده بود و باید به کارت جدید منتقل می‌شد، از بین رفت. اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده و میزان تراکنش های سوخت گیری در تمامی جایگاه های کشور در ستاد شرکت پخش فرآورده های نفتی موجود است و میزان ذخایری که از قبل در اختیار خودروهای شخصی بوده است، قابل انتقال به کارت جدید است.

ویس کرمی گفت: کارت افرادی که برای دریافت کارت المثنی اقدام کرده اند تا چند ماه دیگر تا پایان سال تحویل می شود و صدور کارت هوشمند سوخت المثنی در حال عادی شدن است.

میزان بنزین ذخیره شده در کارت وسایل نقلیه شخصی اعم از سواری و موتورسیکلت 9 ماه می باشد. یعنی یک ماشین 540 لیتری و یک موتور سیکلت 225 لیتری می توانند بنزین را ذخیره کنند.

چهارم آبان ماه سال جاری با حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، توزیع بنزین و گازوئیل حدود یک هفته با اختلال مواجه شد و سپس به حالت عادی بازگشت. اما همچنان برخی از ارتباطات دستگاه های اجرایی از جمله پست و پلیس +10 با این سامانه به دلایل امنیتی مختل است. به عنوان مثال، مدیرعامل پست تهران گفت: پیش از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، خدمات پست می توانست بارکد با کد پستی روی کارت سوخت را در اختیار داوطلبان قرار دهد که اکنون فقط در کلانتری +10 امکان پذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید