دریافت گذرنامه ویژه اربعین در 3 استان منتهی به عراق/ برقراری امنیت کامل در مرزهای ایران و عراق


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897276

تسهیلاتی در فرجه فراهم شده است تا زائران خرمشهر، مهران و قصرشیرین بتوانند کارت ویژه اربعین دریافت کنند. همچنین گذرنامه های ویژه فقط تا روز اربعین اعتبار دارند و پس از آن پلیس عراق آنها را نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ چند روزی به پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده و مسئولان کشورمان همچنان در تلاش هستند تا برنامه ریزی مناسبی برای پیاده روی اربعین حسینی امسال داشته باشند. پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز و به حرم عبدالعظیم حسنی ختم می شود.

تردد زائران در مرزهای منتهی به عراق

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: تعداد قابل توجهی از زائران در حال بازگشت هستند. هر 6 مرز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و تردد در آن روان است و زائران به راحتی از مرزها عبور می کنند. در واقع حدود هزار موکب در خوزستان فعالیت می کنند.

به گفته وزیر کشور، با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین، شاهد خروج پیک جدید هستیم.

دریافت کارت ویژه اربعین در 3 استان منتهی به عراق

سید مجید میراحمدی همچنین به تسهیلات ایجاد شده در فراجه اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی در فراجه مهیا شده است تا زائران خرمشهر، مهران و قصرشیرین بتوانند کارت ویژه اربعین دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قطار برای بازگشت زائران فعال است، گفت: تعداد قطارهای ویژه زائران بازگشت از اربعین سه برابر شده است. حدود 16 قطار از خرمشهر به تهران حرکت می کنند. از خرمشهر به مشهد و زاهدان نیز قطار وجود دارد.

وجود گرد و غبار در پاسگاه های مرزی و زائرسراها

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی به دلیل نفوذ گرد و غبار از کشور عراق، آسمان مناطق غربی و مرکز کشور غبارآلود خواهد بود و به دلیل ظهور گرد و غبار توصیه می شود افراد مسن، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی خانه های خود را ترک نمی کنند.

آسمان صاف همراه با باد و گرد و خاک در گذرگاه های مرزی و شهرهای زیارتی عراق است.

خروج 200 هزار زائر خارجی از مناطق غرب کشور

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرج نیز درباره گذرنامه ها گفت: با توجه به اینکه گذرنامه های ویژه اربعین فقط تا روز اربعین اعتبار دارد و بعد از آن روز قابل پذیرش توسط پلیس عراق نیست، اکیدا توصیه می کنیم اگر فردی قصد دارد بعد از اربعین به عراق سفر کند. مطمئن شوید که از پاسپورت های معمولی استفاده می کنید.

به گفته وی، تاکنون 200 هزار اتباع خارجی از مرزهای غربی ایران به مقصد عراق خارج شده اند.

برقراری امنیت کامل در مرزهای ایران و عراق در مراسم اربعین

سردار اشتری درباره وضعیت مرزی گفت: مرزهای خروجی ایران و عراق با امنیت خوبی همراه بوده و به این ترتیب نیروی انتظامی عراق همکاری خوبی برای ورود زائران به کشورمان داشته است..

وی تاکید کرد: پس از پایان زیارت اربعین جلسه ای برگزار و نقاط قوت و ضعف این مراسم مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای رفع مشکلات در سال های آینده تبادل نظر خواهد شد.

افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی هلال احمر در مهران/ مجوز ورود بالگردهای هلال احمر به عراق

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از راه اندازی بیمارستان 64 تختخوابی هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: این بیمارستان خدمات درمانی ویژه ای به زائران اربعین ارائه می کند..

کولیوند گفت: 200 گروه جهادی با تحویل دارو و تجهیزات هلال احمر به زائران خدمات درمانی درجه یک ارائه می کنند و تا کنون روزانه به حدود 500 زائر خدمات درمانی ارائه کرده اند..

وی همچنین با بیان اینکه 40 مرکز بهداشتی عمومی در عراق به زائران ایرانی و عراقی خدمات درمانی سطح 2 و 3 ارائه کرده اند، گفت: درمانگاه امام خمینی (ره) بدره، امام علی (ع) و بیمارستان حکیم در دسترس عموم مردم است. نجف و در مسیر نجف تا کربلا که سالانه 6 مرکز درمانی داشتیم، امسال به 16 مرکز رساندیم..

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: 3 بیمارستان در مسیر کربلا به نجف به هلال احمر واگذار شده و در محدوده کربلای الحسین(ع) و بیمارستان ابومهدی المهندس تحت پوشش هلال احمر قرار گرفته است..

کولیوند در خصوص صدور مجوز ورود بالگردهای این جمعیت به عراق گفت: 7 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مرزهای غربی در حال امداد رسانی هستند و علاوه بر آن 2 فروند هواپیمای نیروهای مسلح کشور خدمات بیمارستانی هوایی را ارائه می کنند و آماده اعزام بیماران از عراق در ایران هستند.

برپایی 163 موکب سلامت در مسیر پیاده روی اربعین

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 163 موکب سلامت و بیش از 5000 و 30 کارمند وزارت بهداشت در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.. نیروهای وزارت بهداشت در حماسه اربعین امسال حضوری داوطلبانه و فعال دارند و در قالب موکب های سلامت به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، اسکان، غذایی، فرهنگی و مراقبتی در زمینه بهداشت محیط، دارویی، درمانی می پردازند. و پزشکی.

به گفته وی، از 163 موکب سلامت، 140 موکب در خاک عراق و در مسیر زائران اربعین است. همچنین این موکب ها علاوه بر زیرساخت های بهداشتی فراهم شده در مرزهای مشترک با عراق، در نقاط پرتردد غرب و جنوب غرب کشور نیز فعالیت می کنند..

پاک آیین با اشاره به سفرهای مکرر وزیر بهداشت به ویژه هفته گذشته به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور و حضور کنونی وی در عراق گفت: تاکید وزیر بهداشت بر ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت به زائران اربعین و در این زمینه سلامت است. نیروهای اورژانس و پزشکی تا پایان بازگشت زائران آماده خدمت رسانی در مناطق مرزی هستند..

دیدگاهتان را بنویسید