تمام مرزهای عراق بسته شد، صدور گذرنامه ویژه اربعین متوقف شد

سید مجید میراحمدی در مرز مهران در خصوص آخرین جزئیات خروج زائران از مرز گفت: با توجه به حوادث نگران کننده ای که در مرزهای شلمچه و مهران رخ داده و خطرات جدی برای ایمنی و سلامت زائران به وجود آمده است. جلسه اضطراری ستاد اربعین با حضور وزیر کشور، فرماندهان ارشد فراجا، استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان ذیربط از ساعت 12 الی 5 صبح در مرز مهران برگزار شد و وضعیت مرزها اعلام شد. بررسی و تحولات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار با توجه به سفری که به عراق داشتیم و مذاکراتی که در آنجا انجام شد و درخواست های مقامات عراقی برای کاهش بازدیدکنندگان ایرانی و مشکلات عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میراحمدی با بیان اینکه ادامه وضعیت موجود قطعاً سلامت زائران را با خطرات جدی مواجه می کند، افزود: همه اعضای شرکت کننده در جلسه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند و به شدت نگران بودند. اساس نگرانی عدم آمادگی و زمینه و سکوهای طرف عراقی در سرعت پذیرش زائران، سرعت انتقال و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، جمعیت زیاد است. و هوای گرم

پلیس: شرایط مرزی مهران پایدار نیست

رئیس ستاد اربعین حسینی (علیه السلام) گفت: همه اینها دست به دست هم داد تا برخلاف میل ما و مردم حاضر در جلسه به این نتیجه برسیم که همانطور که امنیت و سلامت زائران عزیز برای ما خط قرمز است، نتیجه آن نیز خط قرمز است. در این جلسه بعد از 5 مقرر شد تمامی مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران کشورمان به عراق تا اطلاع ثانوی مسدود باشد.

میراحمدی تاکید کرد: این تصمیم سخت گرفته شد زیرا امنیت و سلامت زائران ما در خطر جدی است.

وی افزود: پس از تخلیه پایانه های مرزی ما، وضعیت داخلی عراق و نحوه انجام هماهنگی هایی که با مقامات عراقی برای ایجاد امکانات و سایر شرایط لازم داشتیم بررسی خواهیم کرد و در مورد نحوه بازگشایی مرزها در آینده تصمیم گیری خواهیم کرد. در مورد آن اطلاع رسانی می کنیم.

میراحمدی بیان کرد: به منظور آگاهی زائران از برنامه های سفر خود به تمامی پایانه های مسافربری اعلام شده است که تمامی برنامه های سفر اتوبوسی به مرزهای عراق لغو و به تمامی مسافران اطلاع رسانی و پول بلیت آنها مسترد خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: عزیزانی که در راه هستند سعی کنید برنامه های خود را تغییر دهید. فقط کسانی که در پایانه های مرزی هستند سعی می شود یا با مدیریت و کنترل تسکینی معاف شوند که بعداً به کشور بازگردند یا در شرایط تسکین دهنده اجازه عبور از مرز را داشته باشند.

وی تاکید کرد: این تصمیم قطعا برای حفظ سلامت و امنیت زائران ضروری بود و باید این تصمیم گرفته می شد.

میرا احمدی افزود: مقرر شد صدور گذرنامه ویژه اربعین متوقف شود و برای متقاضیان گذرنامه صادر و از طریق پست برای آنها ارسال شود.

وی افزود: انشاءالله پس از ارزیابی شرایط، در صورت اتخاذ تصمیم جدیدی از ملت شریف ایران خواهشمندیم.

از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نمی شود

سردار اشرفی فرمانده قرارگاه اربعین فرجه نیز اظهار داشت: با توجه به خطرات نوظهور برای ایمنی و سلامت زائران، تمامی مرزهای منتهی به مبادی خروجی زائران به عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است و از امروز هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. مجوزهای ویژه صادر می شود پاسپورت اربعین کرد: تمامی پایانه های مسافربری به سمت مرزهای عراق لغو و وجه بلیت خریداری شده توسط هموطنان عزیز به آنها عودت داده می شود و عزیزانی که در راه هستند سعی می کنند برنامه خود را تغییر دهند.

فرمانده پایگاه فرجه گفت: با توجه به شرایط و وضعیتی که برای زائران عزیز در مرز خسروی و مهران پیش آمد که باعث ناراحتی و مشکلات تنفسی برخی زائران عزیز به ویژه زنان و کودکان شد و ظرفیت بسیار محدود طرف عراقی و امکان ادامه خدمت برای زائران عزیزمان از سمت عراق امکان پذیر نبود. وزیر محترم کشور به همراه رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین به عراق سفر کردند و پس از تلاش ها و فعالیت های دیپلماتیک متأسفانه شرایط مساعدی برای آرامش و امنیت زائران عزیز از طرف عراقی فراهم نشد. حفظ سلامتی زائران عزیز محدودیت هایی برای سفر زائران به اماکن متبرکه داشت.

سردار شرفی افزود: زائرانی که در مسیر هستند و به سمت پایانه ها حرکت می کنند تا زمانی که سلامتی آنها به خطر نیفتد می توانند با پیگیری های لازم به تدریج از مرز خارج شوند.

فرمانده قرارگاه فرجا از هموطنان خواسته است به سمت پایانه های مرزی حرکت نکنند و در صورت تغییر شرایط و بازگشت به شرایط پایدار، تصمیمات جدید ابلاغ شود.

مسیر تا مرز چذابه و شلمچه کاملا بسته است

صادق خلیلیان استاندار خوزستان مسیر مرز چذابه و شلمچه را به طور کامل بسته دانست و گفت: روز گذشته حدود 140 هزار نفر از دو مرز چذابه و شلمچه وارد عراق شدند.

با بیان اینکه دیروز تا 10 کیلومتر وارد عراق شدم اما امکانات و سازماندهی وجود ندارد، افزود: برای مردم آن سوی مرز اتوبوس به العماره اعزام شد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه «خروجی شهرها به سمت مرز چذابه و شلمچه در حال حاضر بسته است»، تصریح کرد: مردم به هیچ وجه به این دو مرز تردد نکنند زیرا در خاک عراق امکاناتی وجود ندارد و از زائران درخواست داریم. صبر کنید، در حالی که امکانات در سمت عراقی مرز ایجاد نکنید، به مرز نیایید.

مرز تمرچین تا اطلاع ثانوی بسته است

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: گذرگاه مرزی تمرچین بدون مشکل انجام می شود اما بر اساس تصمیم ستاد اربعین به دلیل کمبود امکانات در کشور عراق، گذرگاه مرزی تمرچین تا ساعاتی دیگر متوقف است. اطلاع.

حرکت زائران منتظر در پایانه خسروی

بهمن امیری محدم استاندار کرمانشاه با اشاره به دستور ستاد اربعین برای انسداد مرزها گفت: افرادی که در پایانه خسروی حضور داشتند به تدریج از مرز خارج می شوند.

وی با اشاره به کمبود امکانات و زیرساخت ها در عراق تصریح کرد: با این حال تمام توان خود را برای کمک به عراقی ها به کار گرفته ایم تا زائران کشورمان بدون مشکل به زیارت بروند اما شرایط مهیا نیست، در اینجا چرا مرزها تا شرایط مساعد بسته است.

وزیر کشور: از مردم می خواهیم تا اطلاع ثانوی به مرزها نیایند

احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت مرز و خروج زائران گفت: در حال حاضر برخی از زائرانی که از روزهای گذشته در مهران و ترمینال حضور داشتند در حال خروج از مرز هستند.

وی با بیان اینکه “شب گذشته تعداد زیادی از زائران به مرز آمدند”، افزود: عراق ظرفیت تخلیه مرزی را ندارد و زائران بیرون از دروازه های عراق منتظر هستند، بنابراین داشتن چنین حجمی مناسب نیست. اجتماعات.”

وزیر کشور با بیان اینکه “به شدت نگران سلامت مردم هستیم”، تصریح کرد: برای این منظور مرزها کاملا کنترل شده است، خروج زائران را انجام می دهیم و از مردم عزیز ایران می خواهیم که نکنند. فعلاً از ابتدا حرکت کنید زیرا شرایط مرزی بسیار شلوغی داریم.

وی با تاکید بر اینکه از مردم تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی به مرز مراجعه نکنند، ادامه داد: در صورت خروج زائران از مرز توسط کشور عراق و فراهم شدن بسترها و تامین اتوبوس برای جابجایی زائران به مردم اطلاع رسانی می کنیم تا در محل حضور داشته باشند. مرز.

وحیدی با اعلام اینکه «تمامی زائرانی که به استان های مرزی رسیده اند را به خارج از مرز می بریم»، گفت: افراد مسن و کودکان به هیچ وجه نباید به مرز بیایند زیرا به دلیل گرمای شدید هوا شرایط مناسبی نیست. وی افزود: گرمای هوا به حدی است که حتی جوانان هم مشکل دارند، مردم باید مراقب باشند که به صورت کنترل شده ادامه دهیم. پیوستن.

دیدگاهتان را بنویسید