شرایط ناپایدار جوی هرمزگان/ شناورها از تردد دریایی خودداری کنند

ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797012

سی سی پور با اشاره به ناپایداری شرایط جوی هرمزگان گفت: به کشتی ها توصیه می شود از تردد دریایی خودداری کرده و از تردد غیرضروری جاده ای و شهری، صعود به ارتفاعات و دریا خودداری کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم سیسی پور کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمزگان گفت: امروز یکشنبه 12 دی ماه سامانه بارشی فعال در اکثر نقاط کشور و استان هرمزگان پیش بینی می شود که در سراسر استان بارندگی، رعد و برق و تگرگ قابل توجهی را در پی خواهد داشت. سیل در معابر عمومی، طغیان مسیل ها و طغیان رودخانه ها رخ خواهد داد.
کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه در این مدت با تقویت وزش باد برای لحظاتی دریا نسبتا مواج خواهد بود، گفت: توصیه می شود کشتی ها از تردد دریایی خودداری کنند و از تردد غیرضروری جاده ای و شهری، صعود از ارتفاعات و دریا خودداری کنند. و تمهیدات لازم باید در نظر گرفته شود.

سی سی پور افزود: روز دوشنبه 13 دی ماه در نوبت صبح بارندگی در غرب استان و جزایر خلیج فارس کاهش و قطع می شود و تا ظهر روز دوشنبه بارش ها در نواحی مرکزی و شمالی استان پایان می یابد. ; بارش ها در نواحی شرقی و شرقی استان تا ظهر روز سه شنبه ۱۴ دی ادامه دارد و این موج بارشی سه شنبه شب از استان خارج می شود.
وی تصریح کرد: از نظر دمایی بیشترین کاهش دما امروز و فردا دوشنبه کمینه دما (2 تا 4 درجه سانتیگراد) در نیمه غربی استان پیش بینی می شود. حداقل دمای هوا (3 تا 6 درجه سانتیگراد) در صبح روز سه شنبه در تمام نقاط استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید