مردم از حضور در حاشیه رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات پرهیز کنند/ هشدار جوی و دریایی برای سطح زرد هواشناسی در هرمزگان


ساعت: 08:30
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883389

حسن زاده با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی در سطح زرد هوا در هرمزگان گفت: مردم از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز از صدور اخطاریه زرد جو و سطح دریا از بعدازظهر روز جمعه 24/04/1301 لغایت چهارشنبه 29/04/1301 خبر داد. وی گفت: در مدت زمان تعیین شده از مردم تقاضا داریم از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و ارتفاعات پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در مدت زمان تعیین شده در سواحل جاسک، هرمز، قشم، هرمز و لارک از فعالیت های دریایی و شنا خودداری کنند، تصریح کرد: در مدت زمان تعیین شده با افزایش وزش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه. هرمز و تقویت وزش باد غربی در جزایر خلیج فارس، شاهد ناآرامی دریا و افزایش ارتفاع موج تا 150 سانتی متر خواهیم بود و لازم است تدابیری برای عبور ایمن کشتی های مسافربری در تنگه اندیشیده شود. هرمز و کشتی های تجاری در دریای عمان.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به رگبارهای ناگهانی باران و احتمال آبگرفتگی معابر، توصیه کرد: شناورهای سبک از تردد در دریا خودداری کنند و مردم سراسر استان در سفرهای بین شهری و روستایی با احتیاط و ایمنی کامل رفتار کنند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه شاهد ناپایداری جوی در استان خواهیم بود و این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد بارش باران و رعد و برق همراه با تگرگ، احتمال رعد و برق، وزش باد شدید خواهیم بود. لحظه ای در ارتفاعات بشاگرد، بستک، میناب، حاجی آباد، رودان، خمر و ارتفاعات و سواحل مرکزی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید