ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/ اجتناب از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها


ساعت: 10:03
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885517

CCPOOR با اشاره به ناپایداری جو و دریا در هرمزگان گفت: به دلیل تقویت سامانه موسمی و طغیان فصلی رودخانه ها از ماندن در حریم رودخانه ها خودداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه سی پور کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: طی روز جاری ناپایداری جو و دریای متاثر از سامانه موسمی در استان هرمزگان تشدید می شود.
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در برخی نقاط استان از جمله نواحی شرقی بارش باران و وزش باد شدید تا چند ساعت پیش بینی می شود و از بعدازظهر تا عصر به تدریج با گسترش فعالیت سامانه بارشی در در بیشتر مناطق از جمله مناطق مرکزی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر تگرگ و وزش باد شدید در استان حاکم می شود، گفت: به دلیل تقویت سامانه موسمی و طغیان فصلی رودخانه ها از ماندن در حریم رودخانه ها خودداری شود.

وی بیان کرد: وزش باد شدید جنوب شرقی امروز در مناطق دریایی استان باعث مواج شدن دریا و اختلال در تردد دریایی می شود. در این مناطق به دلیل نفوذ سامانه بارشی برای مدت کوتاهی بارش شدید باران، رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: تاثیر سامانه بارشی در روزهای آینده در استان هرمزگان و استان های همجوار تقویت می شود و رعایت جوانب احتیاط ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید