آخر هفته بارانی در هرمزگان/ مردم از حرکت در کنار رودخانه های فصلی و ارتفاعات پرهیز کنند


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881419

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد؛

حسن زاده از فعالیت سامانه بارشی موسمی در استان خبر داد و گفت: مردم به توصیه های ستاد بحران استان توجه کرده و از ارتفاعات و تردد در رودخانه های فصلی خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: در روزهای اخیر به دلیل ورود سامانه بارشی موسمی به استان در هفته جاری هشدار نارنجی هوا را صادر کردیم و اکثر مناطق استان را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: از شب گذشته فعالیت این سامانه بارشی در بخش هایی از شهرستان حاجی آباد در شمال استان و شهرستان بستک در غرب استان آغاز شده است که در حاجی آباد نیز در سیرمند و روستاهای مرکزی شاهد بارش تگرگ بودیم. از این شهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: دیشب بیش از 46 میلی متر باران در شهرستان بستک بارید، برق شهرستان قطع شد و خسارت وارد شد و هم اکنون در حال بررسی خسارت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خواهد بود، تصریح کرد: مهمترین مناطقی که تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند، نواحی شرقی، شمالی و غربی و برخی از مناطق مرکزی استان هستند که بیشتر از آن فعالیت در غرب استان دور از انتظار نیست.

حسن زاده به احتمال بارش باران در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت به مردم توصیه می کنیم به هشدارهای صادره توجه لازم را داشته باشند، با فعالیت این سامانه احتمال روان آب و طغیان رودخانه ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد و در بعدازظهر وزش باد شدید لحظه ای ممکن است به نور خساراتی وارد کند. ساختارها وجود خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از مردم استان می خواهیم با رعایت تمهیدات لازم برای سفرهای دریایی از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و بالا رفتن از ارتفاعات و چراگاه ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید