تلفات سیل به 56 تن رسید مفقود شدن 28 نفر/ هلال احمر: تا اواسط هفته جاری از صعود به ارتفاعات و ایستادن در کنار رودخانه ها خودداری کنید.

تلفات سیل به 56 تن رسید  مفقود شدن 28 نفر/ هلال احمر: تا اواسط هفته جاری از صعود به ارتفاعات و ایستادن در کنار رودخانه ها خودداری کنید.

روز جدید مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از افزایش سیل زدگان در سراسر کشور به 56 نفر خبر داد و گفت: از این تعداد 18 نفر مربوط به امامزاده داود و 14 نفر مربوط به زرین دشت فیروزکو هستند. 28 نفر نیز در سراسر کشور مفقود شده اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از افزایش قربانیان سیل در سراسر کشور به 56 نفر خبر داد.

مهدی ولی پور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان در کشور گفت: در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال وقوع سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران خود را در دستور کار قرار داده است. تجهیزات در آماده باش کامل در سراسر کشور علاوه بر این، بالگردهای امدادی در استان های در معرض خطر به حالت آماده باش درآمدند.

وی با بیان اینکه فروشگاه های امداد از نظر تجهیزات اسکان، اقلام بیولوژیکی و مواد غذایی نیز بازنگری شده و برخی نیز تقویت شده اند، گفت: همچنین با استفاده از تجربیات سال های گذشته پیش بینی لازم برای تخصیص مکان برای اسکان اضطراری انجام شد. در این استان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان خدمات امدادی این سازمان از ابتدای مردادماه تا کنون بیان کرد: در مجموع عملیات امدادرسانی به سیل در 21 استان کشور انجام شده و در 24 ساعت گذشته این عملیات در هشت مورد انجام شد. در استان های البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مازندران، یزد، اصفهان و کرمان اجرا شد.

ولی پور همچنین درباره کمک های انجام شده گفت: نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر بیش از 3500 نفر را اسکان اضطراری دادند و بیش از 1500 نفر را از سیل نجات دادند.

وی درباره تعداد قربانیان سیل نیز گفت: در حال حاضر تعداد قربانیان سیل در کل کشور 56 نفر است. از این تعداد 18 مورد مربوط به امامزاده داوود و 14 مورد مربوط به زرین دشت فیروزکوه است. 28 نفر نیز در سراسر کشور مفقود شده اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اجساد 18 نفر از 18 مورد مفقود حادثه سیل امامزاده داوود که توسط سازمان امداد و نجات ثبت شده بود، پیدا شد، گفت: عملیات امداد و نجات. در فیروزکوه ادامه دارد و حدود پنج نفر مفقود هستند.» که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

ولی پور با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی از بارش های سیل آسا تا روز دوشنبه 19 مردادماه گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی در استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری بارش های رگباری و سیل آسا رخ می دهد. تا دوشنبه هفته آینده کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، خراسان مرکزی و شمالی پیش بینی می شود و احتمال آبگرفتگی وجود دارد در این راستا هلال احمر سازمان امداد، امدادگران تمامی این استان ها و استان های همجوار را در حالت آماده باش قرار داد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به مردم توصیه کرد تا اواسط هفته جاری از صعود به ارتفاعات پرهیز و در کنار رودخانه ها و مسیل ها بمانند و به هشدارهای ایمنی برای مقابله با سیلاب توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید