حضور در طبیعت و حاشیه رودخانه های چهارمحال و بختیاری همچنان ممنوع است/ مردم اخبار هواشناسی و مدیریت بحران را دنبال کنند.


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886498

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: به هم استانی ها توصیه می شود تا پایان هفته در اطراف رودخانه ها توقف نکنند و از بالا رفتن از ارتفاعات و خارج از منزل خودداری کنند زیرا احتمال صاعقه و صاعقه دور از انتظار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: چند روزی است که شاهد رگبار باران در استان هستیم و در برخی نقاط نیز بارش های نسبتا خوبی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمار ایستگاه هواشناسی تا صبح امروز نشان می دهد که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه چالگرد با 41 میلی متر بوده است.

چیراگ پور یادآور شد: در این مدت میزان بارندگی در بن 1.21 میلی متر، اورگان 21 میلی متر، کارون چهار 16 میلی متر، ملک خلیفه 6.15 میلی متر، فارسان 4.15 میلی متر، بلداجی 8.12 میلی متر، شلمزار 11.9 میلی متر، اردل 9.11 میلی متر، شهرکرد 9.11 میلی متر بوده است. فرخ شهر 6.11 میلی متر، دزک 2.10 میلی متر، سورشجان 8.9 میلی متر، دوآب صمصامی 6.9 میلی متر، سامان 6.5 میلی متر، بروجن 4.4 میلی متر و لردگان 3 میلی متر اعلام شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: همزمان بارندگی تا 70 میلی متر در ایستگاه های باران سنجی از جمله برده، مرغمولک، سوجان و نواحی شمال غرب استان ثبت شد که باعث رواناب به ویژه در بن گراد و ما شد. شاهد جاری شدن سیل در آن منطقه بودیم.

وی ادامه داد: از امروز میزان فعالیت این سامانه تا حدودی کاهش می یابد و تا روزهای پایانی هفته در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در استان خواهیم بود.

چراغ پور بیان کرد: بارندگی ها در این مدت لکه ای بوده و می تواند باعث بالا آمدن رودخانه ها، ایجاد رواناب و کانال های سیلابی شود.

وی در ادمه تاکید کرد: به هم استانی ها توصیه می شود در این مدت در اطراف رودخانه ها توقف نکنند، از ارتفاعات پرهیز کنند و در بیرون از منزل حضور داشته باشند زیرا احتمال صاعقه و صاعقه دور از انتظار نیست. گردشگری را تا روزهای پایانی هفته لغو کنند، صیادان آب ورودی به استخرها را تنظیم کنند، تعلیق پرورش ماهی در دستور کار قرار گیرد و زنبورداران نسبت به قرار دادن کندوها در محل مناسب اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نقشه های جوی در معرض تغییر است و مردم همچنان پیگیر اخبار هواشناسی و کمیته مدیریت بحران باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید