آخر هفته برفی در انتظار چهارمحال و بختیاری/ رانندگی و توقف در رودخانه ها و مسیل ها ممنوع است.


ساعت: 13:36
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921574

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

چیراگ پور گفت: از اواسط روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری، در بعدازظهر به تدریج در نیمه غربی، شهرستان کوهرنگ و اردل و در روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق شاهد شروع بارندگی خواهیم بود. بخش هایی از استان.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: امروز مردم این استان صبح سردی را تجربه کردند و کمینه دمای هوا در ایستگاه چالگرد 20 درجه سانتی گراد بوده که سردترین ایستگاه استان و کشور به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: در همین ساعت دمای شهرکرد به 11 درجه سانتی گراد رسید، همچنین برای تمامی ایستگاه های استان دمای زیر صفر ثبت شد.
چراغ پور افزود: این شرایط امروز و فردا ادامه خواهد داشت و همچنان شاهد برقراری هوای سرد در استان خواهم بود. هوای نسبتاً پایدار و آسمانی صاف تا نیمه ابری در این مدت پیش بینی می شود و افزایش ابر در بعدازظهرها زیاد نیست، همچنین به دلیل ثبات هوا در صبحگاه مه صبحگاهی رقیق در برخی مناطق همراه با ریزگرد است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از اواسط روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به استان در بعدازظهر به تدریج شاهد شروع بارندگی در نیمه غربی، شهرستان های کوهرنگ و اردل و اردل خواهیم بود. در روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق استان.
وی یادآور شد: برای نیمه غربی کوهرنگ، اردل، بخش‌هایی از فارسان و در جنوب لردگان، خانمیرزا، فلرد، بخش‌هایی از کیار و جنوب بروجن بارندگی‌های شدید پیش‌بینی می‌شود که ممکن است باعث لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد شود.
چراغ پور گفت: بنابراین توصیه می شود در روزهای پایانی هفته از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز رانندگان وسایل زمستانی لازم را به همراه داشته باشند.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی کشور احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد، تاکید کرد: عشایر، چوپانان و گردشگران از توقف در اطراف رودخانه ها خودداری کنند. کانال ها، این نیز توصیه می شود صعود به ارتفاعات باید از برنامه خود برای ورزش و طبیعت گردی یا چرای دام حذف شود و ماهیگیران باید آبی را که به استخرهایشان می رود تنظیم کنند.
وی با بیان اینکه با ورود این سامانه افزایش نسبی دما پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: بار دیگر با خروج این سامانه کاهش دما خواهیم داشت، همچنین در زمان فعالیت این سامانه وزش باد نسبتا شدید به ویژه در مناطق کوهستانی و برفی شرایط کولاک و کاهش دید را در پی خواهد داشت و مه در این مناطق پیش بینی نمی شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید