ساخت و ساز در حاشیه رودخانه «دالمبر» کرج مردم را نگران کرد/ خسارت مالی و جانی؛ پایان تلخ دست اندازی به طبیعت


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888559

در رودخانه فصلی دلمبر کرج ساختمان هایی در حال احداث است که حداقل از بستر فاصله دارند و این موضوع باعث نگرانی مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عنواناین روزها ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها ممنوع شده و ساختمان های ساخته شده تخریب می شوند.

این در حالی است که در رودخانه فصلی دلمبر کرج ساختمان هایی ساخته می شود که کمترین فاصله را از بستر رودخانه دارند و این موضوع مردم را نگران کرده است.

اهالی این منطقه در شکایتی به خبرنگار تیتریک می گویند همزمان با خاکبرداری برخی ساختمان ها به ارگان های مختلف نیز شکایت کردند.

بر اساس شکایت آنها به دادسرا، آبفا و شهرداری، دیواری در بستر رودخانه کشیده شده و در هر شرایطی می تواند خطر سیل را افزایش دهد.

خسارات مالی و جانی ناشی از توسعه مسکن در منطقه رودخانه دلامبر باعث نگرانی مردم شده است زیرا برخی از متخلفان به این منطقه رودخانه رحم نکرده اند.

در داخل رودخانه نیز شروع به ساخت و ساز کرده اند، دیوارهای برخی از ساختمان ها در داخل رودخانه قرار گرفته و هیچ توجهی به ایمنی سازه نشده است.

معاون شهرسازی منطقه 6 کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مدیریت شهری با تایید آب منطقه ای البورک پروانه ساخت صادر کرده است.

فام ادامه می دهد؛ از مکاتبه ادارات مختلف با شهرداری کرج اطمینان داریم و در سال 1396 استعلامات لازم از آبفا دریافت شده است.

98ad2f34 57be 4652 bec7 0a9a3ac16b2f خبر خاکستری

وی بیان کرد: در پی مکاتبه با اداره آب، مجوز طرح داده شده است که البته به نظر می رسد ساختمان ها در حریم رودخانه دلمبر باشد.

گیاشی در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید: با مدیر اداره آبفا رودها تماس گرفته ایم. ارتفاع دیوار بتنی ساخته شده مناسب بوده و مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: ارتفاع دیوار در محدوده رودخانه دلامبر برای عبور سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک کافی است.

اگرچه بنا به گفته وی هیچ مانعی برای ساخت بناهای مذکور وجود ندارد، اما به هر حال ساخت این خانه ها چیزی جز تعدی به طبیعت نخواهد بود و نباید منکر آن شد.

در خاتمه باید گفت؛ تخریب در انتظار سازه های غیرمجاز در محدوده رودخانه است و قبل از ساخت هر سازه باید با کارشناسان مشورت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید