رکورد دمای زمین ریگ یالان 73 درجه / نتایج نهایی ثبت رکورد زمین رویداد داده های هواشناسی کویر لوت به زودی اعلام می شود.


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884255

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

شاهوردی با اشاره به نتایج اولیه ثبت زمینی داده های هواشناسی در کویر لوت گفت: گرم ترین نقطه کویر لوت با ۷۳ درجه در ریگ یلان روستای دهسلم شهرستان نبندان قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، هادی شاهوردی امروز در حاشیه نتایج اولین ثبت اطلاعات زمینی هواشناسی کویر لوت که در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: این رویداد حاصل تلاش جمعی از محققان دانشگاه ها و موسسات علمی با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پایگاه جهانی کویر لوت و اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی انجام شد. .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این رویداد دمای سطح زمین در کویر لوت به عنوان گرم ترین نقطه روی زمین در 24 ساعت شبانه روز اندازه گیری شد، افزود: تا کنون دمای هوا در کویر لوت به عنوان گرم ترین نقطه زمین اندازه گیری شد. نتایج خوبی به دست آمده در برداشت های اولیه، که ما سعی خواهیم کرد گزارش کنیم. ابتدا در اسرع وقت به استان ارسال کنید تا به صورت رسمی اطلاعات را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: برداشت های اولیه دمای 73 درجه را در تعداد زیادی از نقاط مطلوب کویر لوت ثبت کرد.

شاهوردی با اشاره به اینکه تاکنون تمام ادعاهایی که در مورد گرمترین نقطه کره زمین داشتیم، وابسته به داده های ماهواره ای بوده است، تصریح کرد: اما امروز می توان ادعا کرد که پس از این مهم، گرم ترین نقطه در کویر لوت با دمای 73 درجه سانتی گراد واقع شده است. روستای ریگ یالان از توابع شهرستان دهسلم مرزی نهبندان و امیدواریم پس از انتشار داده ها و گزارش نهایی به دستاوردهای خوبی برسیم و از این ظرفیت و پتانسیل جهانی حداکثر استفاده را ببریم.

حمیدرضا ناصری سرپرست این گروه از پژوهشگران دانشگاه ها و موسسات علمی کشور در این خصوص گفت: ثبت دمای زمین در کویر لوت یکی از اولین کارهایی است که می توان علاوه بر تحقیقات و تحقیقات انجام داد. استفاده از انرژی های نو و مسائل مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست باید به عنوان یکی از نقاط مهم کشور در مسیر توسعه قرار گیرد و مسائل گردشگری در آن به شکل برجسته تری دیده شود.

وی تصریح کرد: تاکنون به این پتانسیل توجه جدی نشده و مورد غفلت قرار گرفته است و امیدواریم این حرکت در کویر لوت به منبع تولید علم در این منطقه تبدیل شود و برای مردم بومی که در این منطقه زندگی می کنند سود اقتصادی به همراه داشته باشد. حومه این مناطق

باید بگویم؛ مرکز تحقیقات بین المللی کویر دانشگاه تهران، مؤسسه جغرافیای دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی حاتم الانبیاء، دانشگاه ارومیه، اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی و باشگاه سافاری جهانگردی و اتومبیل رانی خراسان جنوبی با گروه تحقیقاتی ثبت دمای زمین در رویدادی در کویر همکاری کردند. لات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید