تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان/اخطار آلودگی هوای تهران و کرج برای دومین روز


ساعت: 07:46
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910193

سازمان هواشناسی از افزایش فعالیت سامانه بارشی امروز در پنج استان خبر داد و هشدار آلودگی هوای تهران و کرج را مجدد صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (شنبه) در مناطق همراه با تگرگ، در مناطق مرتفع و سردسیر در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و وزش باد شدید خواهد بود. بویر احمد، غرب و جنوب اصفهان پیش بینی می شود.

اثر خطر جریان آب، طغیان جاده، بالا آمدن سطح رودخانه ها، سیلاب در مناطق مستعد، رعد و برق، اختلال در تردد جاده ها، احتمال رانش زمین، آسیب به سازه های موقت، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت به صنعت کشاورزی است. .

سازمان هواشناسی پرهیز از حرکت و اسکان در حاشیه رودخانه ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر، بازکردن دهانه پل ها و معابر، مراقبت در مسافرت های خارج از شهر، بررسی استحکام ساختمان های موقت، تابلوهای تبلیغاتی را توصیه کرد. و پوشش گلخانه ها

همچنین امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس بارش‌ها با شدت کمتری مشاهده می‌شود. اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، تهران، قم، البرز و سمنان غربی و جنوبی خواهیم داشت.

هوای تهران و کرج امروز همچنان ناسالم است

امروز (شنبه) در کرج و تهران سکوت نسبی و افزایش غلظت آلاینده های جوی ادامه دارد.

اثر خطر نیز تجمع نسبی آلاینده ها است که شاخص کیفیت هوا را به سطح ناسالم برای گروه های حساس می رساند.

سازمان هواشناسی توصیه کرد از سفرهای غیرضروری و طولانی مدت در خارج از شهر به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید