هشدار هواشناسی/ سامانه بارشی جدید در حال حرکت به کشور است

هشدار هواشناسی/ سامانه بارشی جدید در حال حرکت به کشور است

سازمان هواشناسی با اصلاح پیش بینی قبلی خود از دیر رسیدن سامانه بارشی به کشور در روز سه شنبه هفته جاری و وقوع بارندگی شدید در 7 استان خبر داد.

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی، در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات کرمان به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش های پراکنده خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می شود و روز دوشنبه جوی پایدار با افزایش نسبی دما در اکثر نقاط کشور حاکم خواهد بود. پیش از این سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور در روز دوشنبه (31 فروردین) خبر داده بود!

بر اساس اطلاعیه جدید این سازمان در روز سه شنبه با شروع سامانه بارشی در غرب کشور ابری و بارش ها در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می شود. امروز در دامنه های مرکزی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین و البرز بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب کشور تقویت شده و در این مناطق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان های خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کرمانشاه، کردستان، جنوب غرب و جنوب شرق آذربایجان بارندگی شدید خواهد بود.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد بیش از 26 گره با جریان شمالی و افزایش ارتفاع موج ساحلی بین 1.5 تا 2 متر و در سواحل ساحلی بیش از 2.5 متر.

زمان شروع: شنبه عصر 1402/01/19

مهلت: ظهر یکشنبه 20/01/1402

نوع خطر: افزایش سرعت وزش باد و توسعه سامانه از غرب به شرق طی شنبه شب تا ظهر یکشنبه به ویژه افزایش سرعت باد در سواحل استان مازندران بیش از 40 گره در طول شب شنبه به صبح یکشنبه و افزایش چشمگیر. در ارتفاع موج تا 1.7 متر و حداکثر ارتفاع موج 2.7 متر و در بقیه دریای خزر ارتفاع موج به 1.5 متر افزایش می یابد.

حوزه بهره برداری: مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلان، مازندران، گلستان، در دریای خزر.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط ​​صیادی و توریستی، غرق شدن کشتی های نیمه سنگین و اختلال در تردد کشتی های باری سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج کشتی ها در حوضه بندر، آسیب به محموله های سنگین. کشتی ها.

توصیه: پرهیز از فعالیت های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت تردد کشتی های سبک، نیمه سنگین و ماهیگیری، قایق های مسافری و تفریحی، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در کنار ساحل و دور از دریا. سواحل

دیدگاهتان را بنویسید