هشدار هواشناسی 7 استان/ سامانه بارشی در مسیر کشور

هشدار هواشناسی 7 استان/ سامانه بارشی در مسیر کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه و آغاز بارندگی در غرب و شمال غرب خبر داد و برای ۷ استان کشور هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی امروز در جنوب شرق فارس، جنوب کرمان، برخی مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و باد پیش بینی می شود .

فردا سه شنبه فقط در جزایر خلیج فارس در نقاطی بارش باران و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و در بقیه نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. .

افزایش آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا امروز و فردا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان پیش بینی می شود. در دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و جزایر مرکزی خلیج فارس روز چهارشنبه ابری و پراکنده باران خواهد بود.

روز چهارشنبه آسمان تهران، کرج، البرز، اراک و اصفهان نیز غبارآلود است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، همدان و زنجان ابری و پراکنده باران پیش بینی می شود. روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: پایداری هوا

نوع خطر: رکود هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی

حوزه اثر:

دوشنبه 30/08/1401: تهران، کرج، اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز و مشهد.

سه شنبه 1401/09/01: تهران، کرج، اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز و مشهد.

چهارشنبه 09/02/1401: تهران، کرج، اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز و مشهد.

اثر خطر: افزایش غلظت آلاینده، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به سطح ناسالم برای همه گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی. / تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید