ورود سامانه جدید بارشی به کشور بعدازظهر امروز / آغاز بارش ها در تهران از عصر فردا

ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785665

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور بعدازظهر امروز و ادامه بارش ها تا اواسط هفته جاری خبر داد و گفت: احتمال افزایش سطح آب در رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر و مناطق تگرگ وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، اوایل امروز در مناطق و شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت و در بعدازظهر سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و لرستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش برف پیش بینی می شود. بویراحمد و شمال بوشهر.

فردا در استان های کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، اصفهان، غرب فارس و بوشهر بارش خواهد بود.

روز دوشنبه هفته جاری بارش ها علاوه بر مناطق بالادست زنجان، استان های جنوبی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، کوه ها و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های تهران، قزوین و البرز و در امتداد در سواحل دریای خزر بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی در ارتباط با فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا دوشنبه هفته جاری و به دلیل بارش برف یا باران به دلیل احتمال افزایش سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی، مه، لغزندگی و کاهش دید از جاده های کوهستانی و در مناطق در معرض خطر تگرگ، نسبت به تگرگ هشدار داده شد.

بارش ها روز سه شنبه در بخش هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز ادامه دارد و اوایل روز چهارشنبه این سامانه بارشی از شرق کشور خارج می شود. روز چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر ابری پراکنده و بارش و در بقیه نقاط کشور جوی پایدار است.

غرب خلیج فارس از امروز تا دوشنبه طوفانی و خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج است.

آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی می شود که بیشترین و کمترین دمای امروز پایتخت به 12 درجه و 4 درجه بالای صفر می رسد.

طی سه روز آینده آسمان پایتخت صاف و در مناطق پرتردد کاهش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.وزش باد شدید و در نواحی شمالی بارش باران و برف پیش بینی می شود. طی 5 روز آینده به تدریج دما را افزایش خواهیم داد.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 28 درجه گرمترین و همدان با حداکثر دمای 8 درجه سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید