آغاز 5 روز بارش باران و برف در کشور از امروز / ورود سامانه جدید بارشی از یکشنبه

ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796084

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود و راه اندازی سامانه بارشی امروز، بارش باران و برف را برای جنوب و جنوب غرب پیش بینی کرد و گفت: بارندگی امروز موجب آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها در چند استان می شود. .

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور می شود که در جنوب غرب و بخش هایی از جنوب بارش خواهد داشت.

امروز و فردا در شمال شرق کشور و در دامنه‌های جنوبی البرز پایداری هوا ادامه دارد که در تهران، کرج و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، امروز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر گاهی باران از کامنت کردن و در مناطق مرتفع وزش باد شدید موقت و بارش برف پیش بینی می شود.

بارش شدید باران برای امروز در شهرهای بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و خوزستان پیش بینی می شود که موجب آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی و لغزندگی معابر در این مناطق خواهد شد.

فردا علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و برخی مناطق غرب کشور نیز بارش خواهد بود.

روز جمعه هفته جاری بر اثر فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد بارش باران و بارش متناوب در لرستان، اصفهان رخ می دهد. شمال استان های فارس و اصفهان از بعدازظهر امروز به تدریج از شرق کشور سامانه بارشی خارج می شود.

پیش بینی بارندگی کوتاه مدت شنبه آینده در برخی مناطق بوشهر، جنوب هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می شود و در سراسر کشور به جز شمال غرب و سواحل شمالی بارندگی ایجاد می کند.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان فردا و جمعه طوفانی است.

آسمان تهران امروز نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی می شود که بیشترین و کمترین دما در پایتخت 9 و صفر درجه است. فردا آسمانی صاف تا نیمه ابری و غبارآلود برای تهران خواهیم داشت که از روز جمعه کاهش می یابد.

امروز بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم ترین و تبریز با دمای 2- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید