هشدار بارندگی ۲۲ استان/ سامانه جدید بارشی فردا بعدازظهر وارد کشور می شود

زمان: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803170

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور از بعدازظهر چهارشنبه به ۲۲ استان کشور نسبت به وقوع سیل و طوفان برف هشدار داد و از کاهش ۶ درجه ای هوا در شمال کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی در پیش بینی هواشناسی روزهای آینده اعلام کرد: از امروز تا بعدازظهر فردا (چهارشنبه) در بیشتر نقاط کشور جو آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اراک، کرج و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده های هوا، کیفیت هوا کاهش می یابد.

از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در غرب کشور در نواحی نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران، بارش برف، بارش و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه با گسترش سامانه بارشی در نواحی شمال فارس، بوشهر، غرب اصفهان و نواحی شمال شرق و شرق بارش برف و باران خواهد بود. همچنین با جریانات شمالی دریای خزر در سواحل شمالی، در کوه های مرتفع باران و برف می بارد.

شدت بارش برای چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش ها در روز جمعه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی با وزش باد و کاهش نسبی دمای جنوب شرق و شرق ادامه دارد.

وزش باد و افت 4 تا 6 درجه ای در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از کشور خارج می شود، البرز، کوم، خراسان شمالی، نیمه شرقی خوزستان، آذربایجان غربی، شرق. آذربایجان، اردبیل، همدان، مرکزی، زنجان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، شمال فارس، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی روز جمعه نسبت به وزش باد احتمالی برف، یخبندان، وزش باد، ریزش بهمن، لغزندگی هوا، مه و کاهش دید در جاده‌ها، بسته شدن جاده‌ها و بارش برف، احتمال افت فشار گاز، تاخیر یا کنسلی هشدار داد. وی در آن زمان در ارتفاعات استان های مازندران و گلستان توصیه کرد: برای پرهیز از کوهپیمایی و پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و تامین سوخت کافی و مدیریت مصرف انرژی و آمادگی استانداری ها تاکید کرد. نیاز به سایر سازمان های پشتیبانی برای مقابله با آسیب های احتمالی و آماده سازی برای برف روبی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید