2 اردیبهشت; ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ هشدار نسبت به شدت بارندگی در برخی استان ها


ساعت: 06:45
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833709

فردا شنبه 3 اردیبهشت این وضعیت برای نواحی مرکزی، شرق، شمال شرق و بخش هایی از جنوب شرق و رشته کوه های البرز ادامه دارد و بیشترین بارندگی ها در استان خراسان رضوی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمال غرب یکشنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه های البرز، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق را در پی خواهد داشت.

روز دوشنبه آینده شدت و پراکندگی بارش ها افزایش می یابد و استان های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غربی دریای خزر را فرا می گیرد. سه شنبه هفته آینده بر شدت بارش ها در این مناطق افزوده می شود و در بخش هایی از سواحل شرقی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور بارش خواهیم داشت.

امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق، یکشنبه و دوشنبه آینده در شمال شرق و شرق پیش بینی می شود که در مناطق گرد و خاک دور از انتظار نیست. خلیج فارس نیز امروز و فردا خشن خواهد بود.


شرح سیستم اول: پودر

نوع خطر: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، بادهای شدید موقتی

منطقه دیدنی:

جمعه 11 بهمن 1401: اصفهان، فارس، خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی و یزد.

اثر خطر: احتمال قطع پرواز، احتمال شکسته شدن درختان و نهال های پژمرده و احتمال آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و بیلبوردها.

توصیه: مراقب ترددهای بین شهری به خصوص در جاده های کویری باشید، از حضور و ورزش در فضای باز به ویژه گروه های حساس خودداری کنید، در عبور از لبه تابلوها، اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره مراقب باشید، خودروها را در اطراف موارد ذکر شده پارک نکنید. و حفاظت از صنعت کشاورزی و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب احتمالی تجهیزات حساس به گرد و غبار.


شرح سامانه دوم: نفوذ سامانه بارشی

نوع خطر: رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گرد و غبار، رعد و برق، رعد و برق و تگرگ.

منطقه دیدنی:

جمعه 1402/02/02: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان شمالی جنوبی، یزد و تپه ها و دامنه های نیمه شمالی کرمان.

شنبه 11 بهمن 1401: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: کاهش دید، سیل های محلی، لغزنده بودن جاده ها، افزایش سطح آب رودخانه، اصابت رعد و برق و تگرگ.


توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، بدون توقف در حاشیه رودخانه ها و احتیاط در عبور از رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهستانی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ نشین و اقدامات لازم در صنعت کشاورزی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید