وضعیت هواشناسی امروز 4 اردیبهشت 1401 / ورود دو بارندگی به کشور; افزایش بارندگی از فردا

وضعیت هواشناسی امروز 4 اردیبهشت 1401 / ورود دو بارندگی به کشور;  افزایش بارندگی از فردا

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از ورود دو بارش به کشور امروز و تشدید بارش ها از فردا خبر داد.
فریبا گودرزی وضعیت جوی کشور برای امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت را تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز یکشنبه با آغاز سامانه بارشی در کشور در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود و اواخر امشب این سامانه بارشی خارج می شود. کشور است، اما دوباره بعد از ظهر امروز بارندگی های بعدی از سمت غرب وارد کشور می شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: امشب در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌ها، بارش باران همراه با رعد و برق. و برق موقت و وزش باد شدید که برای مناطق آسیب دیده با تگرگ همراه خواهد بود.

وی افزود: فردا دوشنبه بر شدت این سامانه بارشی افزوده می شود. وسعت بارندگی در نیمه شرقی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه های جنوبی زاگرس در این مناطق بارندگی خواهد داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها برای فردا در محدوده هشدار نارنجی رنگ در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان جنوبی، شمال خوزستان، ارتفاعات جنوبی اصفهان در شرق و شرق بخش‌هایی از کهگیلویه و بویرا شدیدتر است و شاهد سیلاب در جاده‌ها، افزایش ناگهانی سطح رودخانه‌ها و لغزندگی معابر خواهیم بود.

گودرزی ادامه داد: به مردم توصیه می کنیم به دلیل وزش باد شدید در این مناطق از کوهپیمایی، جابجایی عشایر عشایر، پارکینگ به درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

وی گفت: همچنین بارش ها تا پایان هفته ادامه دارد و وزش باد بعدی باید طی 3 روز آینده در نیمه شرقی کشور شدید باشد که می تواند منجر به طوفان گرد و خاک در مزارع شود. مناطق. “

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت هواشناسی تهران نیز گفت: برای بعدازظهر امروز در تهران گاهی شاهد وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود و احتمالا امشب در مناطق مرتفع و کوهستانی استان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

گودرزی تاکید کرد: بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد به 29 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید