وضعیت هواشناسی امروز 29 اسفند 1401 / تداوم بارندگی ها در استان های مرکزی و غربی کشور تا آخر هفته

وضعیت هواشناسی امروز 29 اسفند 1401 / تداوم بارندگی ها در استان های مرکزی و غربی کشور تا آخر هفته

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی ها تا پایان هفته در استان های مرکزی و غربی کشور خبر داد و گفت: در شرق کشور خطراتی از جمله آبگرفتگی معابر و جاده ها وجود دارد. افزایش سطح رودخانه ها و کانال ها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود.
پ

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز 29 اسفند و روزهای بعد پرداخت و گفت: امروز در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق خراسان شمالی، سمنان، بارندگی خواهیم داشت. یزد و کرمان گاهی به صورت باد و رعد و برق در ارتفاعات رعد و برق و بارش به صورت برف رخ می دهد.

رفیعی افزود: در دامنه های جنوبی البرز، در شرق کشور و در مناطق مرزی وزش باد پیش بینی می شود اما در بیشتر نقاط کشور هوای صاف پیش بینی می شود.

ادامه داد: در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، همدان، اصفهان و مرکزی بارندگی داشت و ادامه داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: در روزهای پایانی هفته که جریانات در دریای خزر به سمت شمال می روند، بارندگی در سواحل شمالی ادامه دارد.

به گفته رفیعی، بارش‌ها در دامنه‌های شمالی و مرکزی زاگرس خفیف‌تر است و این بارش‌ها تا آخر هفته به‌طور متناوب ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در خراسان رضوی بارندگی ها شدید بوده و خطراتی از جمله آبگرفتگی جاده ها و بالا آمدن سطح رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید در این مناطق را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سردترین نقطه کشور با دمای 10 درجه زیر صفر، البرز و دیزین علیا، 6 درجه زیر صفر و کوهرنگ با 5 درجه زیر صفر، مربوط به سیستان و بلوچستان است. دیروز دمای 35 درجه بالای صفر را تجربه کرد.

وی خاطرنشان کرد: هوای تهران صاف و در نقاطی وزش باد پیش بینی می شود و بیشینه دمای امروز تهران به 17 درجه بالای صفر و کمینه دما به 8 درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز 4 درجه کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید