وضعیت هواشناسی امروز 18 دی 1401 / تداوم بارندگی در سواحل شمالی و نواحی شمال غرب

وضعیت هواشناسی امروز 18 دی 1401 / تداوم بارندگی در سواحل شمالی و نواحی شمال غرب

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارندگی در مناطق شمال غرب و تقویت سامانه بارشی در سواحل شمالی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی امروز یکشنبه 27 دی ماه گفت: بارندگی ها امروز در جنوب شرق کاهش می یابد اما در سواحل شمالی شاهد افزایش بارندگی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی دامنه بارش ها را شامل مناطق شمال غرب دانست و افزود: استان های کرمانشاه، همدان، لرستان، نواحی شمال شرق، خراسان شمالی و خراسان شمالی نیز بارش خواهند داشت و این موارد در مناطق سردسیر و کوهستانی بارندگی خواهد بود و برف می بارد.

وی افزود: بارش ها از روز دوشنبه در کمربند شمالی و بخش هایی از غرب متمرکز می شود و پیش بینی می شود ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب استان های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، شمال را درگیر کند. و غرب فارس و جنوب غرب اصفهان و بارش ها به ویژه در مناطق سردسیر به صورت باران و برف خواهد بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه بارش ها در شمال غرب کاهش و در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و رشته کوه البرز ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارندگی ها در روز دوشنبه در استان های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه جنوبی و بویار احمد، سواحل استان های گیلان و مازندران و روز سه شنبه در بوشهر و جنوب استان فارس به دلیل بارش باران در استان های بوشهر. با توجه به شدت بارندگی ها، آبگرفتگی معابر عمومی جاری شدن آب، بالا آمدن سطح رودخانه ها، احتمال رعد و برق و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد و از انجام فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری خودداری شود.

وی افزود: آب های جنوب کشور از بعدازظهر امروز تا سه شنبه در شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نواحی غربی خلیج فارس نیز چنین شرایطی وجود دارد که با توجه به افزایش ارتفاع موج، فعالان دریایی و ماهیگیران باید مراقب باشند.

به گفته رفیعی، از امروز تا چهارشنبه آبهای دریای خزر مواج و متلاطم است و احتمال غرق شدن شناورهای سبک و شکستن تورهای ماهیگیری در این مناطق وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز در تهران گاهی وزش باد می وزد که حداکثر دما 9 درجه و کمینه آن 4 درجه بالای صفر است و فردا دمای هوا در پایتخت به 3 یا 4 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید