وضعیت جوی امروز 1 آذر 1401 / بارش پراکنده باران در جزایر خلیج فارس / هشدار آلودگی هوا در تهران و کرج

وضعیت جوی امروز 1 آذر 1401 / بارش پراکنده باران در جزایر خلیج فارس / هشدار آلودگی هوا در تهران و کرج

یک کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و از بارش های پراکنده در جزایر خلیج فارس خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز یکم آذرماه و روزهای بعد از آن اعلام کرد و گفت: از امروز تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود که موجب افزایش می شود. در آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهایی مانند تهران، کرج، البرز، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان صنعتی و پرجمعیت خواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شرایط جوی تهران و کرج در حد هشدار نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس است. با توجه به شرایط جوی ناسالم به شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از تردد غیرضروری و فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

گودرزی تصریح کرد: بعد از ظهر امروز در جزایر خلیج فارس رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. از روز جمعه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می شود و در شمال غرب و غرب کشور بارش خواهیم داشت.

وی گفت: برای روز شنبه با تقویت سامانه بارشی، علاوه بر غرب و شمال غرب، دامنه بارش ها به جنوب غرب و دامنه ها و ارتفاعات البرز نیز خواهد رسید و بارش ها در این مناطق آغاز می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز در تهران گرد و خاک وجود دارد و هوا برای همه گروه ها ناسالم است. بیشینه دمای امروز تهران به 18 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید